PracaGrupypl.praca.dyskusjeangielski - odwieczny problem › Re: angielski - odwieczny problem
    From: "Konrad Inglot" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: angielski - odwieczny problem
    Date: Thu, 27 Nov 2003 11:07:13 +0000 (UTC)

    leszek <s...@g...pl> napisał(a):

    > 7. Słuchanie telewizji angielsko języcznej. Moim zdaniem słuchanie bez
    > rozumienia nic nie daje - szkoda czasu. To jest dobre dopiero jak coś
    > umiesz - rozpoznajesz wyrazy i struktury gramatyczne. Pożytek jednak z tego
    > niewielki - nic nowego się nauczysz.
    >
    > 8. Ogólna uwaga: bierne metody nauki - czyli słuchanie - nic ci nie dadzą.
    > Nie ma nauki bez wysiłku czy starań.

    Z tymi punktami się nie zgodzę. Pamiętam jak zacząłem słuchać BBC - na
    początku prawie nic nie rozumiałem. Minęły 2 czy 3 tygodnie i rozumiałem
    większość mimo, że nic innego w tym kierunku nie robiłem. Wszystko przez to,
    że moja znajomość angielskiego jest totalnie bierna - od paru lat ze względu
    na studia musiałem sobie radzić z anglojęzyczną literaturą techniczną (i z
    przeczytaniem 99% książek z zakresu IT nie mam problemu) to z
    słuchaniem/mówieniem/pisaniem było (i niestety wciąż jest) u mnie bardzo
    kiepsko. Ale wystarczyło osłuchanie się, przyzwyczajenie do wymowy, akcentu
    itp żeby nagle znaleźć się po drugiej stronie lustra. Oczywiście nie zadziała
    to na samym początku nauki ale nawet bierne słuchanie generalnie jest polecane
    przez uczących.

    pzdr
    konlin