PracaGrupypl.praca.dyskusje › ad. zwolnienia

  • 1. Data: 2002-10-28 16:51:11
    Temat: ad. zwolnienia
    Od: "Łukasz" <m...@w...pl>

    Czy można zwolnić pracownika jeśli jest na zwolnieniu lekarskim?
    Przypuszczam że nie, ale jak to jest w przypadku zwolnien grupowych badz z
    przyczyn finansowych zakładu pracy?
    Słyszałem że pomimo tego że jest on na zwolnieniu to w takim wypadku może
    stracić pracę...

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-10-28 17:23:16
    Temat: Re: ad. zwolnienia
    Od: "Łukasz" <m...@w...pl>

    > oczywiscie - jesli firma jest postawiana w stan likwidacji bądź
    upadłości -
    > można zwolnic pracownika na zwolnieniu lekarskim.

    nie jest ani w stanie likwidacji anie w stanie upadłości. po prostu
    zawlniają sporo osób jednocześnie obstawiając miejsca znajomymi prezesa :P

  • 3. Data: 2002-10-28 17:24:47
    Od: "Krzysiek" <k...@d...prv.pl>

    Użytkownik "Łukasz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    oczywiscie - jesli firma jest postawiana w stan likwidacji bądź upadłości -
    można zwolnic pracownika na zwolnieniu lekarskim.

    pozdr
    Krzysiek

  • 4. Data: 2002-10-28 17:59:59
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 28 Oct 2002 18:23:16 +0100, "Łukasz"
    <m...@w...pl> zakodował:

    >nie jest ani w stanie likwidacji anie w stanie upadłości. po prostu

    No to nie mogą wypowiedzieć umowy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-10-28 19:08:17
    Od: "juwe" <j...@s...tkb.net.pl>

    A jeśli jest tzw. likwidacja stanowiska pracy?

  • 6. Data: 2002-10-28 20:55:08
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    "Łukasz" <m...@w...pl> wrote:
    > Czy można zwolnić pracownika jeśli jest na zwolnieniu lekarskim?

    Tylko w niewielu, ściśle określonych przypadkach.

    W wypadku grupowych AFAIR można.

    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2002-10-28 22:52:49
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 28 Oct 2002 20:08:17 +0100, "juwe"
    <j...@s...tkb.net.pl> zakodował:

    >A jeśli jest tzw. likwidacja stanowiska pracy?

    To nie mogą wypowiedzieć umowy pracownikowi nieobecnemu w pracy, gdy
    nieobecność jest usprawieliwiona (więc każde odwiedziny siedziby
    pracodawcy są potencjalnie ryzykowne).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2002-10-29 09:42:58
    Od: b...@p...onet.pl

    > To nie mogą wypowiedzieć umowy pracownikowi nieobecnemu w pracy, gdy
    > nieobecność jest usprawieliwiona (więc każde odwiedziny siedziby
    > pracodawcy są potencjalnie ryzykowne).

    Tylko że na zwolnieniu nie będziesz w nieskończoność. Po 35 dniach (za które
    płaci pracodawca) firma najprawdopodobniej naśle na Ciebie ZUS (musisz się
    stawić do kontroli na komisji lekarskiej lub komisja złoży Ci wizytę).
    Ste

  • 9. Data: 2002-11-09 01:23:23
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako b...@p...onet.pl zamieszkała
    pod adresem <b...@p...onet.pl> napisała:

> [...]
    > które płaci pracodawca) firma najprawdopodobniej naśle na Ciebie ZUS
    > (musisz się stawić do kontroli na komisji lekarskiej lub komisja złoży

    Co to znaczy frma nasle ZUS? ZUS sam ma swoje kontrole i nie chodzi na
    zlecenie firmy, to w końcu ZUS płaci.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 10. Data: 2002-11-09 01:25:10
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Kaizen zamieszkała pod adresem
    <x...@c...sz> napisała:

> [...]
    >
    > To nie mogą wypowiedzieć umowy pracownikowi nieobecnemu w pracy, gdy
    > nieobecność jest usprawieliwiona (więc każde odwiedziny siedziby

    ech... możesz to czyms podeprzeć?
    Bo bzdury gadacie... ;-)
    Równie dobrze możesz kazac unikać szefa na ulicy, bo może biegac za Toba
    z wypowiedzeniem.
    Przychodzisz towarzysko albo z drukiem popularnie zwanym L-4 do pracy i
    nikt Ci nie może wręczyć wypowiedzenia, ni w cholerę, bo jak udowodni,
    że byłeś? obracasz się na pięcie i wychodzisz i tyle...

    --
    Pozdrówka
    Tatiana