PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwolnic sie po miesiacu ? › Re: Zwolnic sie po miesiacu ?
    From: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna[nospam]@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zwolnic sie po miesiacu ?
    Date: Fri, 15 Apr 2005 20:09:25 +0200

    Użytkownik "Zbyszek Tuźnik" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:d3oh0n$bda$1@news.onet.pl...
    > Anna 'Akna' Strzyżewska napisał(a):

    > Albo łudzić pracownika, że po

    > To niegodziwe jest.

    Ano, a niestety zdarzył mi się taki przypadek kiedyś, stąd może moja dość
    spaczona opinia nt. niektórych pracodawców. Pracowałam 5 miesięcy w firmie
    internetowej na umowę - zlecenie, za samą prowizję od sprzedanych usług- a
    umowę o pracę miałam dostać po 2 miesiącach, szefowa oddziału wnioskowała do
    centrali o nią, ale tamci odwlekali sprawę w czasie. Umowę o pracę w końcu
    dostałam, ale za marną stawkę i nie, jak było obiecane na 1 rok, a na 3
    miesiące jako okres próbny. Pechowo, a może szczęsliwie złożyło się, że w
    między czasie zgłosiła się do mnie firma, do której złożyłam papiery jakies
    7 miesięcy wcześniej i zaproponowała lepsze warunki pracy jak i
    wynagrodzenia. Popracowałam miesiąc na umowę o pracę w tamtej firmie,
    dokończyłam rozpoczęte projekty. A pracodawca mi dał umowę do podpisania
    około 20... wtedy nie byłam do końca świadoma swoich praw jako pracownik. A
    ja złożyłam wtedy wypowiedzenie - ale uświadomiłam o stanie rzeczy moją
    szefową już wcześniej, więc nie było to dla niej zaskoczeniem. Chciałam być
    uczciwa. A firma się chyba nauczyła na moim przypadku. Kolejne osoby, które
    tam przyjęto nie musiały już przechodzić próbnego okresu na zasadzie umowy-
    zlecenie.

    > Nienienienie, jakoś się przecież umówił. I to co zostało ustalone
    > obowiązuje. Fakt, dowiedzenie tego (faktu zawarcia umowy) ewentualne przed
    > sądem może być niezwykle trudne (jeśli nie niemożliwe). :/

    Niestety nie jesteśmy w Japonii, gdzie nie ma czegoś takiego jak umowa o
    pracę. Po prostu pracownik umawia się z pracodawcą i rozpoczyna pracę. I to
    by było na tyle. Żadnych papiórów i nikt nawet nie pomyśli, że można kogoś
    oszukać.

    > Hmm, z podstawowego obowiązku pracodawcy - wypłacania w terminie
    > ustalonego wynagrodzenia chyba wszyscy sobie zdają sprawę...

    Niektórzy pracodawcy nie ;-). No na szczęście to mnie omiją

    > No to Murzynami. :P

    Rzuciło mi się na ortografię na koniec tygodnia (ups!)

    > i większość pracodawców wychodzi z
    >
    > Sytuacja rzeczywiście jest taka, że znaczna część pracowników istotnie
    > cieszy się - acz może tego nie werbalizować - że ma pracę.

    Świetnie to widać po tym jak ludzie piszą w aplikacjach na specjalistyczne
    stanowiska: spodziewane zarobki : 1 k netto :/
    Tak się psuje rynek.
    Ale o tym było już nie raz.

    > Temat poruszany powielokroć na grupie i nie tylko, może być tak, że
    > utrzymanie płac na niskim poziomie i związana z tym duza rotacja
    > pracowników jest efektywniejszym rozwiązaniem niż budowanie lojalności.

    No o tym można niestety pisać i pisać.

    Pzdr
    Akna