PracaGrupypl.praca.dyskusjeZobowiązanie do zwrotu kosztów szkolenia › Re: Zobowiązanie do zwrotu kosztów szkolenia
    From: "Malina" <m...@C...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zobowiązanie do zwrotu kosztów szkolenia
    Date: Tue, 30 May 2006 01:43:48 +0200

    Użytkownik "Agnieszka M." <s...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:e5fc60$5bv$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    Witam

    > Mam zacząć nową pracę. Dziś podpisałam umowę zlecenie do 30.06.2006 a po
    > tym
    czyli nie jestes pracownikiem z punktu widzenia KP.

    > "Pracownik zobowiązuje się do przepracowania w [FirmieXZY] 1 roku od daty
    > zawarcia pierwszej umowy o pracę z Pracodawcą. W przypadku niedopełnienia
    > tego zobowiązania z powodu wcześniejszego rozwiązania umowy o pracę z winy
    > Pracownika za wypowiedzeniem lub rozwiązania umowy przez Pracodawcę bez
    > wypowiedzenia z winy pracownika, zobowiązuje się do zwrotu całości kosztów
    > szkolenia poniesionych przez Pracodawcę w wysokości 2000 zł netto."
    Zobowiazanie - jak wskazuje tresc - dotyczy tylko pracownikow i tylko
    sytuacji, gdy bedziesz chciala odejsc na wlasne zyczenie (Ty rozwiazesz
    umowe o prace lub z Twojej winy zrobi to pracodawca (w KP sa wymienione
    punkty, kiedy moze to zrobic),
    bo np. masz lepsza prace lub ta Ci nie odpowiada. Dotyczy to tylko umowy o
    prace (na stale) lub umowy na czas okreslony dluzczy niz 6 miesiecy. Umowy
    na czas okreslony krotszy niz 6 miesiecy nie mozna rozwiazac. Ulega
    samorozwiazaniu po uplywie terminu.

    > Pytanie mam takie: czy podpisanie tego papierka rzeczywiście zobowiązuje
    > mnie
    > do przepracowania w tej firmie roku? Czy też jeśli, po tej pierwszej
    > umowie o
    Nie, obowiazuje on tylko w przypadku, gdy masz zawarta umowe o prace na czas
    nieokreslony lub okreslony powyzej 6 miesiecy.

    > pracę, po trzech miesiącach po prostu nie podpiszę kolejnej umowy o pracę,
    > muszę zwracać koszty szkolenia? Zakładam, że proponowana kolejna umowa
    > będzie
    to jest sposob. Po prostu nie przyjmujesz zaproponowanych warunkow i nic Ci
    nie moga zrobic. Umowa ulegla samorozwiazaniu.

    > I jeszcze jedno: czy jest jakaś różnica pomiędzy podpisaniem tego papierka
    > teraz a za miesiąc, po podpisaniu umowy o pracę?
    Duza, jak zauwazyl Jotte - dzis nie jestes pracownikiem, a za miesiac
    bedziesz i beda Cie wiazaly warunki zobowiazania. Jednakze tylko na trzy
    miesiace.

    > Będę baaaardzo wdzięczna za pomoc, bo do jutra mam dać odpowiedź w tej
    > sprawie.
    Ja ze swojej strony uwazalbym na firme, ktora stosuje takie praktyki wobec
    przyszlych praconwnikow. Zobowiazania, tzw. "lojalki" to dosc powszechna
    metoda zabezpieczania sie pracodawcow, ale nie w taki nieuczciwy sposob.
    Sam to przerabialem, te lojalki.

    Zycze powodzenia,
    Jacek >kecajs<