PracaGrupypl.praca.dyskusjeZmiana pracy - wymównie ? › Re: Zmiana pracy - wymównie ?
  • Data: 2007-04-04 09:03:05
    Temat: Re: Zmiana pracy - wymównie ?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:euvn38$fog$1@news.task.gda.pl adam <n...@n...c> pisze:

    > tak przy okazji nasunelo mi sie pytanko: Czy przyjecie wypowiedzenia
    > podpisac musi szef/prezes czy tez moze to zrobic kadrowa?
    Nikt nie musi. W Polsce nie istnieje jakikolwiek przepis prawny mogący
    kogokolwiek zmusić do podpisania czegokolwiek.

    > A co jesli kadrowa jest z zewnatrz (biuro rachunkowo-kadrowe)? W takim
    > przypadku kadrowa pewnie nie ma pieczatki firmy (czy nie musi byc
    > pieczatka?) i nie moze za bardzo potwierdzic odbioru, racja?
    Było już o tym na grupie, i to nie raz. Wypowiedzenie stosunku pracy jest
    oświadczeniem woli. Jest ono skuteczne jeśli zostało złożone w taki sposób,
    aby adresat _mógł_ się z nim zapoznać. Ciężar dowodu spoczywa na stronie,
    która chce z tego faktu wywieść skutek prawny. Tą stroną jesteś ty, a
    skutkiem prawnym rozwiązanie stosunku pracy.
    W przypadku braku możliwości uzyskania potwierdzenia odbioru na kopii
    wysyłasz poleconym, najlepiej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru i
    wystarczy.

    --
    Jotte