PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zlodziej`

  • 21. Data: 2006-02-24 10:41:33
    Temat: Re: Zlodziej`
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Pietrek [Fri, 24 Feb 2006 10:52:28 +0100]:

    > Nic dodać , nic ująć. Popieram przedpiścę w całości. Kradzież
    > jest ZŁA ale donosicielami się brzydzę.

    Przypomnij to sobie jak Ci ktoś rąbnie portfel z dokumentami
    i będziesz klnąc pod nosem latał, wyrabiał i płacił.

    > Czasy są niestey takie, że jeden patrzy na drugiego wilkiem
    > aby ochronić swoje miejsce pracy.

    A ja się zwyczajnie brzydzę złodziejami i zazwyczaj daję im
    prosty wybór: albo przyznają się sami, albo dzwonię na policję.
    I mogę sobie być kapuś, ale sumienie mam czyste i nie muszę
    gimnastykować się logicznie jak mam pretensje, że ktoś mi nie
    powiedział kto MNIE okradł.

    Kira

    --
    _ _ ____ __________________________________________________
    | ' /| |_ Cyber-Girl.NET - Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)|

  • 22. Data: 2006-02-24 10:56:07
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jolanta [Thu, 23 Feb 2006 13:44:29 +0100]:

    > jak byś sie czul pracując w tej firmie, a inni wciąż
    > wytykaliby cię palcami,ze jestes kapuś.....i przestaliby
    > z toba rozmawiać w ogóle bo baliby sie,ze znów doniesiesz
    > o czyms co usłyszysz, zobaczysz.....

    Jak są złodziejami, to słusznie się boją ;> Ale złodziei
    niekoniecznie chcę mieć jako znajomych, więc mówiąc szczerze
    dynda mi i powiewa ich opinia o mnie.

    Co do samego złodzieja - to niech on się lepiej zastanowi,
    jakby się czuł mając _mnie_ cały czas koło siebie. Bo mi się
    nastawienie do niego nie zmieni i zapewniam Cię, że on by
    miał większy problem z towarzystwem niż ja.

    Czemu boisz się być sobą, robić słuszne rzeczy i bronić
    własnej opinii o czymś?

    Kira

    --
    _ _ ____ __________________________________________________

  • 23. Data: 2006-02-24 10:56:24
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dtmnv6$gve$1@nemesis.news.tpi.pl Kira
    <c...@e...wytnij.pl> pisze:

    > ale sumienie mam czyste
    Może dlatego, że nieużywane? ;)

    Jotte

  • 24. Data: 2006-02-24 11:13:02
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jotte [Fri, 24 Feb 2006 11:56:24 +0100]:

    > Może dlatego, że nieużywane? ;)

    A co przepraszam, Ty używasz sumienia do chronienia
    złodziei? ;-)

    Kira

    --
    _ _ ____ __________________________________________________

  • 25. Data: 2006-02-24 11:19:42
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Pietrek porozsypywal nastepujace haczki:
    > Oraz prywatne rozmowy z firmowych telefonów, siedzenie w necie oraz prywatne
    > mailowanie w pracy, podrzucenie gdzieś czegoś firmowym autkiem, itp. To
    > wszystko jest również kradzieżą!
    > Manie zastanawia nadmierne moralizatorstwo niektórych ludzi, podczas gdy w
    > swoim postępowaniu nie widzą nic złego...
    Firmowego autka nie mamy, o prywatnych mailach w pracy, telefonowaniu i
    newsach szef wie;P Wazne zeby wszystko bylo z umiarem i zeby sie z praca
    wyrabiac.
    Mnie zastanawia usprawiedliwianie okradania szefa/firmy i nazywanie
    pracownika ktory to zglosil kapusiem. Rozumiem ze jesli jedziesz
    tramwajem i widzisz kieszonkowca jak obrabia jakiegos pasazera, to sie
    nie odzywasz bo nie chcesz byc kapusiem?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 26. Data: 2006-02-24 11:42:34
    Od: "Kacper W" <a...@o...pl>

    A ja mysle ze z tą kradziezą to prowokacja na grupie...ale niech tam.Sam
    byłam nie raz swiadkiem kradziezy w firmie i to nir takiej na 5 zł ale na
    kilka stów.i co z tego ???? nie mam zadnych wyrzutów sumienia przynajmniej
    teraz,chociaz na początku troche były...Firma przez kierownictwo była
    doprowadzona do ruiny, nie dostawalismy wypłaty,premii i innych swiadczen a
    zarząd komisaryczny hlał w knajpie z senatorem i innymi przydupasami ze swiata
    polityki lokalnej za nasze pieniadze ale nazywało sie to z funduszu
    reprezentacyjnego.Ale w sumie mam wyrzuty sumienia .ze nie brałem tyle co
    inni...bo i tak wszyscy skonczylismy na bruku a te s...syny załatwiają teraz z
    urzedu inna firme i to w swietle prawa .To tyle co mam do p-owiedzenia
    Pozdawiam wszystkich ,,uczciwych"

  • 27. Data: 2006-02-24 12:49:23
    Od: "PiOtReK" <a...@...stopce.postu>

    *pracownik* <a...@w...pl> rzekł(a):

    > Bylem dzis świadkiem kradziezy w mojej firmie.
    > Produkcjna firma prywatna, koszt na tyle maly ze wiem ze nikt nie
    > wykryje, produkt warty 5 zl
    > Zlodziej zauwazyl ze widzę,
    > poprosil mnie o zachowanie tajemnicy
    > w sumie mam to gdzies, nic mnie to nie kosztuje, gosc mi obojętny, wiem
    > ze nikt nie wie ze ja wiem.
    > ale zglosilem pracodawcy
    > koleś zostal zwolniony
    > nie mam wyrzutów sumienia
    > Gottica

    I co pracodawca sie zastanowil dlaczego tak sie stało? Co bylo przyczyna tej
    sytuacji? Wyciagnal jakies wnioski? Zmienil cos w stylu Waszej pracy?
    Poprawilo sie? Ludzie nagle zaczeli czuc sie dobrze?
    Nie popieram złodziejstwa ani tego co zrobiłes, no chyba ze kolega wynosil
    tak od dluzszego czasu i powodował liczne straty.
    Uwazam iz powinienes mu powiedziec w cztery oczy iz jest zlodziejem i zeby
    to sobie przemyslał.
    Za 5 PLN wydac wyrok na czlowieka... Nie wierze ze jestes az tak
    nieskazitelny, aby moc osadzac ludzi. Najpierw trzeba od siebie, a pozniej
    od innych. Od tego czy pracownicy wynosza, czy nie jest kto inny, kto inny
    powinien o to sie zatroszczyc, no chyba ze pracujesz tam w ochronie i za to
    Ci płacą.
    Bo chyba o wiele gorsze jest cos gdy ktos robiac teoretycznie to za co mu
    płaca bedzie generowal wieksze straty odwalajac robotę... niz te 5 PLN...
    Napewno inni nie zaczeli lepiej sie wywiazywac z pracy i nie podniosło to
    morali załogi...

    --
    pozdrawiam,
    Piotr

  • 28. Data: 2006-02-24 12:51:39
    Od: "Jolanta" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kacper W"
> [...]
    teraz z
    > urzedu inna firme i to w swietle prawa .To tyle co mam do p-owiedzenia

    Stąd właśnie i moja taka opinia o złodziejstwie w firmie.
    Bo nie jest mi żal mojego pracodawcy, ze okradają go ludzie w firmie....bo
    on nas też okrada, nie płacąc min składek na ubezpieczenie ,które nam
    odtrąca z wypłaty......zusu, premii......itp

  • 29. Data: 2006-02-24 12:57:00
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dtmvfp$49q$1@inews.gazeta.pl>
    PiOtReK <a...@...stopce.postu> pisze:

    > Za 5 PLN wydac wyrok na czlowieka... Nie wierze ze jestes az tak
    > nieskazitelny, aby moc osadzac ludzi.

    A gdzie przeczytałeś, że to on kogoś osądził i wydał wyrok?
    On tylko poinformował szefa o jakimś tam - niesłusznym jego zdaniem -
    procederze, a dopiero szef podjął decyzję, co dalej zrobić z tym fantem.
    Równie dobrze - rozumując jak co poniektórzy z tego wątku - mógł wyrzucić z
    pracy tego, który doniósł, a nie tego, który ukradł.

    > Od tego czy pracownicy wynosza, czy nie jest kto
    > inny, kto inny powinien o to sie zatroszczyc, no chyba ze pracujesz
    > tam w ochronie i za to Ci płacą.

    Ach, czyli jeśli nie pracuję w ochronie/policji/straży miejskiej to nie mam
    prawa donieść, że sąsiad kradnie rowery z piwinicy?

    > Bo chyba o wiele gorsze jest cos gdy ktos robiac teoretycznie to za
    > co mu płaca bedzie generowal wieksze straty odwalajac robotę... niz
    > te 5 PLN...

    Racz zauważyć, że to pracodawca decyduje, co jest dla niego w danej chwili
    ważniejsze - uczciwość czy fachowość.

    --
    PozdrawiaM

  • 30. Data: 2006-02-24 12:58:44
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dtmvha$1r5$1@news.onet.pl>
    Jolanta <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Bo nie jest mi żal mojego pracodawcy, ze okradają go ludzie w
    > firmie....bo on nas też okrada, nie płacąc min składek na
    > ubezpieczenie ,które nam odtrąca z wypłaty......zusu, premii......itp

    Nie bardzo rozumiem.
    Masz umowę podpisanę na konkretną kwotę, a fizycznie na konto dostajesz
    mniej?
    Co za problem zgłosić to do PIP'u?

    --
    PozdrawiaM