PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zdalnie Oracle?

  • 1. Data: 2004-04-01 18:41:55
    Temat: Zdalnie Oracle?
    Od: "Michał Świątek" <s...@p...com>

    Witam
    Czy ktos slyszal cos lub wie o mozliwosciach zdalnej pracy z Oraclem?
    Bynajmniej nie o administratorke chodzi, tylko tworzenie formatek, encji
    etc...
    Oczywiscie przy stałym łączu i IP ;-)
    Istnieje wogoole coś takiego, taka forma pracy?
    pozdrawiam
    michau

  • 2. Data: 2004-04-01 19:13:39
    Temat: Re: Zdalnie Oracle?
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    On Thu, 01 Apr 2004 20:41:55 +0200, Michał Świątek wrote:

> [...]
    > etc...
    > Oczywiscie przy stałym łączu i IP ;-)
    > Istnieje wogoole coś takiego, taka forma pracy?

    No hm. Z technicznego punktu widzenia, praca zdalna na oddalonym serwerze
    Oracle jest jak najbardziej możliwa.. ;P

    --
    Pozdrawia m.

  • 3. Data: 2004-04-01 21:57:46
    Od: KubaTyszko <k...@l...pl>

    jak najbardziej jest mozliwa.
    moj szef do tego wykorzystuje remote desktop.
    ale mozna tez kombinowac z samymi narzedziami oracla.

  • 4. Data: 2004-04-02 00:37:18
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    po pierwsze, ntg jeżeli chodszi o teechnikę
    po drugie, to zalezy jak chcesz tym "zdalnie" pracować. generalnie chodzi ci
    pewnie o to, że jest jakaś tam aplikacja, która działa sobie w siedzibie
    firmy i chcesz napisać do niej jakieś formatki, raporty itp. więc z punktu
    widzenia technicznego: musisz mieć napisane coś w formie tekstowej i
    następnie za pomocą odpowiednich narzędzi sprawdzić na odpowiedniej
    instancji czy toto cos co własnie spłodziłeś ci działa.
    I tu jest kilka różnych mozliwości, np łączenie się klientem oracla d
    instancji "gdzieś w świecie", albo też przez jakiegoś klienta zdalnego
    zalogowac się do odpowiednich zasobów w sieci i tam to sprawdzić.

    No i po trzecie, pozostaje pytanie, myslę że dla ciebie najważniejsze: czy
    jakiś pracodawca będzie chętny na tego typu usługi. moim zdaniem, nie jest
    istotne w przypadku pracy programisty gdzie pracuje, a liczy się efekt w
    postaci sprawnie działającej aplikacji. I tu pojawiają się pierwsze schody -
    jeżeli masz pracować samodzielnie i tylkoty masz aplikacje tworzyć, to żaden
    pracodawca nie będzie ci stał na drodze żebyś pracował poza siedzibą firmy.
    Natomiast jeżeli aplikacja jest rozbudowana i potrzeba współpracy z innymi,
    to łatwiej pracuje się zespołowo w jednym miejscu, najczęściej w siedzibie
    pracodawcy. Tak że tu masz tak na prawdę odpowiedź czy jakiś pracodawca
    będzie się chciał na to zgodzić

    pozdr
    gromax

  • 5. Data: 2004-04-02 08:02:51
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/1/2004 8:41 PM, Michał Świątek wrote:
> [...]
    > Czy ktos slyszal cos lub wie o mozliwosciach zdalnej pracy z Oraclem?
    > Bynajmniej nie o administratorke chodzi, tylko tworzenie formatek, encji

    W oprogramowaniu firmowym (księgi rachunkowe, CRM) coś takiego robi np.
    Teta w Wrocławia, a podejrzewam, że wszystkie inne też.
    Użytkownicy pracują jako terminale, czy są zdalni, czy w "siedzibie"
    serwera to jedynie szczegól techniczny.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2004-04-02 10:45:55
    Od: "news" <...@r...pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Teta w Wrocławia, a podejrzewam, że wszystkie inne też.
    > Użytkownicy pracują jako terminale, czy są zdalni, czy w "siedzibie"

    tia... pamietam te pionierskie czasy ..."cienki klient" zwany Havana

  • 7. Data: 2004-04-03 11:15:39
    Od: "Michał Świątek" <s...@p...com>

    [......]
    pozdr
    > gromax
    serdeczne dzieki
    o to mi chodzilo ;-)
    bo ze technicznie jest to wykonalne, to wiem i ze ntg to tez wiem ;-)
    zdrufko
    michau

  • 8. Data: 2004-04-04 08:14:29
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Catbert <v...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Teta w Wrocławia, a podejrzewam, że wszystkie inne też.
    > Użytkownicy pracują jako terminale, czy są zdalni, czy w "siedzibie"

    Czy ktoś już może pracuje nad zdalną wymianą płyt głównych?
    Mam takie dziwne wrażenie, że jeżeli dla ludzi związanych z ogólnie
    pojętą informatyką zadań przybywa, to wykonują je ci sami ludzie
    przeciągając zdalność coraz bardziej poza próg bólu, a nowe miejsca pracy
    nie powstają.
    Czytałem gdzieś w necie, że do 2010-go "okołoinformatycznych"
    miejsc pracy ma przybyć. Zastanawiam się na jakich przesłankach jest oparta
    ta prognoza. Czy te miejsca pracy maja powstać dopiero w 2010-tym :)
    Wysyłając papiery "w ciemno", nie sposób odnieść wrażenia,
    że w poszczególnych firmach już wszyscy są, i tylko jakieś zdarzenie
    losowe mogłoby spowodować zapotrzebowanie na pracownika.

    Marek

  • 9. Data: 2004-04-04 09:17:54
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Wysyłając papiery "w ciemno", nie sposób odnieść wrażenia,
    > że w poszczególnych firmach już wszyscy są, i tylko jakieś zdarzenie
    > losowe mogłoby spowodować zapotrzebowanie na pracownika.

    Zamiast narzekac wez sie za dzialalnosc gospodarcza.
    Ogloszenie w prasie "Oproznie wytypowane stanowisko - tanio"
    Potem tylko bierzesz namiary i Twoj klient dzwoni w wyznaczonym terminie do
    firmy pytajac niewinnie, czy nie ma wakatu na stanowisko na ktore aplikowal.
    Mysl konstruktywnie i bierz sie do roboty ;) Pieniadze leza na ulicy ;)
    Moze nawet uda sie wziac pozyczke z PUP na zakup niezbednych narzedzi od
    biznesmenow zza wschodniej granicy lub miejscowych.

    pzdr
    Krzysztof

    > Marek
    >

    > --