PracaGrupypl.praca.dyskusjeZapotrzebowanie na prawdziwych informatykow › Re: Zapotrzebowanie na prawdziwych informatykow
    From: "Immona" <n...@z...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zapotrzebowanie na prawdziwych informatykow
    Date: Mon, 29 Nov 2004 09:31:08 +0100

    Użytkownik "jaQbek" <a...@n...koncu.postu> napisał w wiadomości
    news:codho9$6k6$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    PHP

    > No właśnie. Tylko, że w naszych firmach często stanowisko "programista"
    > stanowisku "programista" nierówne. Są firmy, gdzie programista dostaje do
    > łapy diagram klas i interfejs metod i ma tylko zaimplementować te metody.

    > takie, gdzie dostaje specyfikacje, a diagramy klas robi sam. I są takie,
    > gdzie programista projektuje aplikację na takim poziomie, którym zajmowac
    > się powinien analityk. Przykre, ale prawdziwe ...

    chyba rzadko wystepuje w powaznych firmach nazwa stanowiska po prostu
    "programista", chyba ze z opisem, np. programista Java. Jest software
    developer/engeneer (junior, senior), team leader, project manager,
    projektant oprogramowania (zetknelam sie z nazwa architekt), analityk itd.,
    zroznicowane nazewnictwo jednym slowem. W duzych miedzynarodowych firmach
    zakres obowiazkow przypisanych do tych stanowisk nie rozni sie znaczaco
    pomiedzy poszczegolnymi firmami, bo wypracowano sobie juz jakis kod
    porzadkujacy to wszystko. W Polsce jeszcze niektorzy maja problem z
    terminologia, ale ustanowi sie. Podobny balagan byl kiedys w branzy
    reklamowej, gdy w Polsce raczkowala - niektorzy ludzie nie wiedzieli, jak
    sie nazywaja ich zawody i zapytani dostarczali dziesieciominutowego opisu,
    co robia :D - obecnie w miare prawidlowo przejeta jest anglojezyczna
    terminologia i uzycie jednego terminu dostarcza informacji o obowiazkach,
    odpowiedzialnosci, kwalifikacjach i miejscu w hierarchii :) Trzeba poczekac,
    w informatyce tez do tego dojdzie.

    I.