PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zamkniete kolo !!!

  • 31. Data: 2002-02-25 01:01:55
    Temat: Re: Zamkniete kolo !!!
    Od: "Przemo" <p...@w...pl>

    "Maciek" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:a5950b$b56$1@news.onet.pl...

    > Natomiast reszta patrzy przede wszystkim na papier
    > (.....)

    Ciekaw jestem na jakiej podstawie wyciągasz tak uogólniające wnioski. Znasz
    całą tą "resztę" ?

    > Spytać się w
    > przeciętnej polskiej firmie jaką macie strategie, koncepcje na przyszłość,
    > odp. będzie prosta i smutna po prostu przetrwać

    Cóż, prawda jest taka, że wiele małych firm ciągnie na granicy. Dalekosiężne
    plany owszem, często istnieją, jednak na niewiele się zdadzą, jeżeli firma
    padnie.

    > i to się przenosi też na
    > kryteria rekrutacji - pracownik ma dawać od razu doraźną pomoc, teraz i w
    > tym momencie, nie ważne co będzie później. I padają teraz takie firmy jak
    > muchy, narzekając, że to przepisy je zabijają.

    Jedna uwaga - taka teoria często bywa usprawiedliwieniem własnego lenistwa.
    Pracownika zatrudnia się w konkretnym celu, aby wykonywał określoną pracę -
    a nie po to, żeby siedział i "sprawiał dobre wrażenie".
    Ponadto, kryteria oceny zależą od stanowiska. Inaczej ocenia się pracę PR'a,
    inaczej programisty, a jeszcze inaczej księgowego.

    > A mało kto wierzy w prawdę,
    > że prawdziwym i najważniejszym kapitałem firmy są pracownicy,

    Nie brakuje właścicieli małych firm, którzy w to wierzą. Problem w tym, że
    nie jest łatwo znaleźć dobrego pracownika - szczególnie, że często rozsądni
    wydawałoby się ludzie, nie dostrzegają korzyści jakie może dawać praca w
    małej firmie, i nie biorą w ogóle pod uwagę możliwości pracy w takowej ("co
    ? mam się szmacić w jakiejś małej firemce ?") - i problemem bynajmniej nie
    jest wysokość przyszłej pensji.

    > wiedzą za to
    > zachodnie wielkie koncerny a nie niestety ten nasz mały biznes

    I znowu piękne uogólnienie.
    Rozumiem, że znasz osobiście wszystkich właścicieli małych firm w Polsce ?
    (a raczej wszystkich minus jeden)

    Pozdrawiam
    Adam

  • 32. Data: 2002-02-25 08:57:35
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    I jeszcze jedno ...

    > Całośc opreacji jest całkowicie legalna i dopuszzalna.

    Czy ktos może rzucić kodeksem, paragrafem, ustawą, rozporządzeniem etc ?

    --
    Kamil

  • 33. Data: 2002-02-25 09:42:11
    Od: "Kromek Turlanek" <k...@p...invalid>

    > studiowalem zaocznie na nedznej uczelni w pipidowie zwanej Zamosciem.
    > w wieku 21 lat dostalem pierwsza prace, administratora serwerow w firmie
    > ISP. praca samodzielna, nauczylem sie wiecej w kilka miesiecy niz w dwa
    > lata studiow (wtedy bylem na drugim roku)
    > fakt, ze to bylo 1.5 roku temu i teraz wiele sie zmienilo na gorsze :(
    > ale cuda czasami sie zdarzaja.
    > Lukasz

    jak Ty wierzysz w cuda a moze jeszcze w kosmitow
    to nie ma o czym wogole mowic
    masz swoj swaiat po prostu i tyle
    a zreszta sam powiedziales to bylo 1,5 roku temu
    teraz sa inne czasy
    wystarczy porownac 2-3 miesiace jak postepuje bezrobocie
    wiec o czym tu mowa

  • 34. Data: 2002-02-25 09:55:36
    Od: "Kromek Turlanek" <k...@p...invalid>

    > To co moge zrobic konkretnego? zapisac sie jako bezrobotki?

    Jestem w takiej samej sytuacji. Nie mozesz sie zarejestrowac, jako
    bezrobotny bo swiadczysz prace, nawet jesli nie chcesz zasilku i chcialbys
    sam oplacac skladki. Mozesz dobrowolnie odprowadzac skladki od umowy o
    dzielo, ale Twoja ksiegowa w firmie dla ktorej pracujesz na pewno powie Ci,
    ze to za duzo zachodu (musialaby co miesiac Cie rejestrowac i
    wyrejestrowywac w ZUS-ie). Za to w ZUS-ie powiedzieli mi, ze jesli chce sama
    placic skladki na ub. zdrowotne, musze podpisac indywidualna umowe z kasa
    chorych.
    Ech...

    Zycze powodzenia - Magda

  • 35. Data: 2002-02-25 09:58:55
    Od: "Tito" <s...@w...pl>

    Tito <s...@w...pl> wrote:
    > jak Ty wierzysz w cuda a moze jeszcze w kosmitow
    a co? Ty nie wierzysz?

    > masz swoj swaiat po prostu i tyle
    jaki swiat? o czym bredzisz?

    > a zreszta sam powiedziales to bylo 1,5 roku temu
    dokladnie, teraz jest o wiele gorzej, boje sie wyobrazac sytuacje za 2-3 lata

    chcialem tylko powiedziec ze mozna dostac ciekawa prace bez doswiadczenia.
    chociaz powinienem napisac "mozna bylo" :(
    Lukasz

    --
    "... az w jedna krotka chwile, pojmiesz po co zyjesz ..."
    Perfect "Kolysanka dla nieznajomej"

  • 36. Data: 2002-02-25 10:12:14
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    Użytkownik Krzysztof Krajewski <tede@techsmar_wytnij_.tychy.pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:4...@4...com..
    .
    > Dnia Fri, 22 Feb 2002 22:39:46 +0100, "rr" <r...@p...pl> napisał(a):

    > "bezrobotny - oznacza to osobę (...) nie zatrudnioną i nie wykonującą
    > innej pracy zarobkowej (...), nie uczącą się w szkole w systemie
    > dziennym (...)" (Dz.U. 1995 Nr 1 poz. 1)
    >
    > Tak więc dotyczy to tylko osób, które uczą się w szkole w systemie
    > dziennym.
    czyli jesli ucze sie wieczorowo to moge sie zarejestrowac?

    KUBA

  • 37. Data: 2002-02-25 10:35:14
    Od: "O.D." <l...@d...pl>

    To przeczytaj tego maila także kilka razy - po prostu robisz okropne błędy
    ortograficzne, i nie jest to na pewno kwestia braku czy posiadania polskich
    znaków

  • 38. Data: 2002-02-25 10:54:23
    Od: "Kromek Turlanek" <k...@p...invalid>

    ------=_NextPart_000_00BC_01C1BE0A.CF0ED250

    >U=C5=BCytkownik "Krzysztof Krajewski" <tede@techsmar_wytnij_.tychy.pl>
    Katowicach.=20
    >M=C3=B3g=C5=82by=C5=9B rozwin=C4=85=C4=87 swoj=C4=85 my=C5=9Bl?
    W Katowicach jest wystarczaj=C4=85co du=C5=BCo informatyk=C3=B3w, by =
    pracowali za grosze.
    >Tym razem jednak w/o html, je=C5=9Bli ju=C5=BC
    >by=C5=82by=C5=9B tak mi=C5=82y.
    >I nie masakruj w=C4=85tkowania, niekt=C3=B3rzy tego nie lubi=C4=85 :(
    Mog=C4=99 Ci=C4=99 plonkn=C4=85=C4=87 jak chcesz.

    ------=_NextPart_000_00BC_01C1BE0A.CF0ED250

    =EF=BB=BF<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
    <HTML><HEAD>
    <META http-equiv=3DContent-Type content=3D"text/html; charset=3Dutf-8">
    <STYLE>BLOCKQUOTE {
    COLOR: green
    }
    BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE {
    COLOR: red
    }
    BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE {
    COLOR: orange
    }
    BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE BLOCKQUOTE {
    COLOR: gray
    }
    :link {
    TEXT-DECORATION: none
    }
    :visited {
    TEXT-DECORATION: none
    }
    :active {
    TEXT-DECORATION: none
    }
    :hover {
    FONT-WEIGHT: bold! important
    }
    </STYLE>

    <META content=3D"MSHTML 6.00.2713.1100" name=3DGENERATOR></HEAD>
    <BODY bgColor=3D#ffffff>
    <DIV><FONT size=3D2></FONT>&nbsp;</DIV>
    <BLOCKQUOTE dir=3Dltr=20
    style=3D"PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; =
    BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
    <DIV>U=C5=BCytkownik "Krzysztof Krajewski" &lt;<A=20
    =
    href=3D"mailto:tede@techsmar_wytnij_.tychy.pl">tede@
    techsmar_wytnij_.tych=
    y.pl</A>&gt;</DIV>
    <BLOCKQUOTE=20
    style=3D"PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px =
    solid">
[...]
    <DIV>Absolwent ubiega si=C4=99 o prac=C4=99 na stanowisku =
    programisty (Delphi,=20
    SQL).</DIV>
    <DIV>[...]</DIV>
    <DIV>Jak=C4=85 powinien poda=C4=87 propozycj=C4=99 =
    wynagrodzenia [...]=20
    </DIV></BLOCKQUOTE></BLOCKQUOTE>
    <DIV>Przepraszam, ju=C5=BC podaj=C4=99:-) Firma informatyczna w =
    Katowicach.=20
    </DIV></BLOCKQUOTE>
    <DIV>To nic Ci nie da cenienie si=C4=99.</DIV></BLOCKQUOTE>
    <DIV>M=C3=B3g=C5=82by=C5=9B rozwin=C4=85=C4=87 swoj=C4=85 =
    my=C5=9Bl?</DIV></BLOCKQUOTE>
    <DIV dir=3Dltr>W Katowicach jest wystarczaj=C4=85co du=C5=BCo =
    informatyk=C3=B3w, by pracowali za=20
    grosze.</DIV>
    <BLOCKQUOTE dir=3Dltr=20
    style=3D"PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; =
    BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
    <DIV>Tym razem jednak w/o html, je=C5=9Bli ju=C5=BC</DIV>
    <DIV>by=C5=82by=C5=9B tak mi=C5=82y.</DIV>
    <DIV>I nie masakruj w=C4=85tkowania, niekt=C3=B3rzy tego nie =
    lubi=C4=85 :(</DIV></BLOCKQUOTE>
    <DIV dir=3Dltr>Mog=C4=99 Ci=C4=99 plonkn=C4=85=C4=87 jak =
    chcesz.</DIV></BODY></HTML>

    ------=_NextPart_000_00BC_01C1BE0A.CF0ED250--

  • 39. Data: 2002-02-25 12:29:59
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    olo wrote:

    <ciach>

    > O składkach to wiem tyle, że jak się jest mniej niż 5 lat to można się
    > domagać zwrotu po powrocie
    > do kraju. Po 5 latach składki muszą zostać w Niemczech i stąd też dostanie
    > się jakąś tam kasę
    > na stare lata... Ale żeby kupić Mietka to będzie za mało :-)
    No wiec wlasnie. Czyli - chodzi o to ze Niemcy nie sa na tyle glupi zeby
    przekazywac skladki na ubezpieczenie spoleczne do ZUS-u w Polsce -
    prawda?
    Kazdy z GC-ow chyba juz dostal taki swistek (legitymacje ubezpieczenia
    spolecznego) z miejscem na wklejenie zdjecia?

    > Btw. Slavo mój Steuerberater bierze 350 DM za rozliczenie roku... Znalazłeś
    > kogoś co mówi po polsku,
    > że taki drogi?
    Moj bierze litrowa flaszke zubrowki - i jest zadowolony... ;o)
    Chcecie adres?

    --
    Bsrgds
    Krzysiek Ingram, Muenchen

    "Smart Brains are very limited resources...
    Don't waste them - be GPL !"

  • 40. Data: 2002-02-27 10:30:29
    Od: Michal Mokosa <m...@2...com.pl>

    > Dzieki wszystkim za odpowiedzi - i te na grupe i na priva.

    to ja bym poprosil na priva :-) (o szczegoly of course :-))
    A.