PracaGrupypl.praca.dyskusjeZamkniete kolo !!! › Re: Zamkniete kolo !!!
    From: "Tomek" <p...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zamkniete kolo !!!
    Date: Sat, 23 Feb 2002 00:20:24 +0100

    > Nie mają złych nawyków? Mam kontakt z prawie absolwentami. Gdy umawiam się
    > nimi na spotkanie to 90% sie po prostu spóźnia i wydaje im sie że jest ok.
    > Cześc nie przychodzi w umówionym terminie i dzwoni w NASTĘPNYM dniu że
    coś
    > im wypadło i też się spoźnia. I oni według Ciebie nie mają złych nawyków?
    >
    > Tomek

    Jestem zeszłorocznym absolwentem i co prawda udało mi się dostać dobrą pracę
    to jednak w międzyczasie miałem okazję poznać rynek pracy dla absolwentów i
    studentów dlatego oburzył mnie bardzo post umieszczony tutaj przez
    przedmówce. Śpieszę więc z wyjaśnieniami.

    Otóż w Polsce jest grupa firm zaliczanych do ekstraklasy naszej gospodarki.
    Są to na ogół firmy zachodnie pracujące według sprawdzonych, własnych
    standardów.
    Firmy te prowadzą aktywną rekrutację pracowników już na uczelniach, bo po
    prostu stawiają na JAKOŚĆ i wiedzą, że najlepszych mogą wyłowić już na
    studiach i ubiec resztę. Jako student przechodząc korytarzami własnej
    uczelni ciągle natykałem się na plakaty informujące o rekrutacjach, stażach
    i praktykach w takich firmach.

    Na przeciwnym biegunie naszej gospodarki gra liga okręgowa którą z pewnością
    reprezentuje mój przedmówca. Otóż firmy zaliczane do tej ligi obumierają na
    rynku, giną jak te dinozaury poprzedniej epoki. Nie płacą swym pracownikom,
    lub płacą z opóźnieniem, w ratach, nie prowadzą szkoleń, nie inwestują w
    pracowników. Takie firmy
    oferują także studentom i absolwentom tzw. staże sponsorowane przez
    pośredniaki za 420 zł. miesięcznie. O warunkach pracy i systemie
    motywacyjnym dla nowych pracowników w takich firmach szkoda gadać. Trudno
    się wiec dziwić, że taki "prawie absolwent" jak to się wyraził szanowny
    przedmówca, kończący pięcioletnia naukę, mający swoje ambicje, plany
    zawodowe i godność, nie chcą na starcie zaczynać pracy w takich firmach i
    nie przywiązują wagi do spotkań z wyżej wymienionym rozmówcą. Zapewniam
    kolegę ze na rozmowy w porządnych firmach cieszących się dobra opinią
    absolwenci i studenci nie maja zwyczaju się spóźniać na rozmowy. A jeśli
    liczba studentów olewających rozmowę z Panem wynosi 90% to opinia o Pańskiej
    firmie musi być TRAGICZNA. Nie pozostaje mi więc nic innego jak szczerze
    Panu współczuć

    a resztę pozdrowić
    Jacek
    Specjalne pozdrowienia dla absolwentów poszukujących jeszcze pracy.
    Powodzenia.