PracaGrupypl.praca.dyskusjeZałamka › Re: Załamka
    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Załamka
    Date: 11 Jan 2003 11:13:58 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>

    > moze i sie zagalopowalam w wypowiedzi, ale sama jestem ostatnio w desperacji
    > (moje posty do wglądu). Ale niejednokrotnie rozmawialam ze ludzmi, i sami
    > potwierdzili ze prace maja po znajomosci. Za PRL u telefony byly po
    > znajomosci, mieszkania byly po znajomosci a teraz praca jest po znajomosci?

    Chcialbym tylko zauwazyc ze praca ,,po znajomosci'' moze oznaczac dwie sprawy:
    - zatrudniono znajomego na stanowisku, na ktore sie nadaje
    hmm powiedzmy srednio - i to jest karygodne w firmie panstwowej, ale to jest
    przypadek imho zdecydowanie rzadszy.
    - zatrudnia sie na stanowisko X znajomego, ktory nadaje sie do pracy
    na tym stanowisku - i to jest _normalne_.
    Wiele firm nie szuka pracownikow ,,zewnetrznie'' o ile znajdzie sie
    jakis polecony przez obecnego pracownika.
    W dzisiejszej sytuacji na rynku pracy kiedy
    1. wiele osob ma znajomych bezrobotnych a zarazem dobrych fachowcow
    2. jest wielu bezrobotnych, wiec rekrutacje zewnetrzna jest
    czasochlonna i kosztowna bo odpowiedzi na ogloszenie bedzie 1000
    3. jest wielu dlugoterminowych bezrobotnych, ktorzy (po prostu)
    sa zdesperowani i beda sie starali dostac prace za wszelka cene
    - oklamia Cie na rozmowie ze wiedza, umieja, znaja - byle dostac
    ze dwie pensje i nawet wyleciec...
    jest to po prostu latwiejsze i nie jest zle.
    W dodatku osoba polecjaca wie, ze (ew. zla) praca osoby poleconej bedzie
    plama na jej karierze, zastanowi sie trzy razy.
    Czyli w tej sytuacji otrzymanie praca ,,po znajomosci'' to nic zlego.
    Ani zalatwienie komus tej pracy.
    IMHO tego typu sytuacji jest wiekszosc.
    Sa tez przypadki zatrudniania konkretnych osob ,,bo pamietam ze studiow, ze jego
    od zawsze interesowalo COSTAM'' albo ,,bo na grupie dyskusyjnej czesto dre
    z nim koty o drobiazgi dotyczace CZEGOSTAM, ale widac, ze zna sie na rzeczy''.
    To wszystko tez sa zatrudnienia ,,po znajomosci''.

    pozdrawiam

    romekk