PracaGrupypl.praca.dyskusje › Z pamiętnika młodego pingwina bez szans na przeżycie.

  • 21. Data: 2004-09-04 09:02:01
    Temat: Re: Z pamiętnika młodego pingwina bez szans na przeżycie.
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

> [...]
    > uważasz za polecany sposób zapewnienia sobie środków na życie w normalnym,
    > cywilizowanym świecie?
    > - czy uważasz, ze ten sposób zarobkowania można polecić osobie:
    > a) bardziej zaawansowanej wiekowo niż okolice uzyskania DO
    > b) posiadającej rodzinę i mającej względem niej obowiązki
    > c) wychowującej samotnie dziec(i/ko)
    > d) mającej mniejsze lub większe problemy zdrowotne
    > e) potrzebującej stabilnych dochodów
    > f) nie mającej rodzicielskiej bazy i możliwości powrotu w razie
    > niepowodzenia pod skromne, lecz pewne skrzydła rodziców?

    Jezeli chodzi o ten sposob zarobkowania to zgodze sie, nie jest normalny w
    cywilizowanym swiecie. Ja tak pracowalem tylko po to, by zarobic na wakacje.
    Ale na tej stacji sa stali pracownicy ktorzy 2 tygodnie tak pracuja i maja
    tydzien przerwy. Ja pracowalem przez okragly miesiac - wiadomo z powodow
    finansowych.

    > To tyle jeśli chodzi o sensowną część Twego postu. A co do reszty...

    > Wstrząsające. Chcą pieniędzy! Za pracę! Nie chcą pracować za darmo?
    Przecież
    > oni prawdopodobnie chcą tych pieniędzy, żeby coś kupić! Może jedzenie albo
    > ubranie? Zgroza!

    Nie jasno sie troszke wyrazilem. Chodzilo mi o ludzi, ktorzy chca pieniedzy
    ot tak, natomiast nic nie robia by dostac ich wiecej, nie chca pracy
    porzadnej tylko jakas za grosze.

    > Jeśli ludzie z Twego otoczenia myślą tak samo, to kiedy będziesz stary
    i/lub
    > chory i nie nie będzie sensu się z Tobą zadawać, bo to nie przyniesie
    > profitów - wtedy przyjdzie Ci zapłacić za to, co gadasz teraz.

    Czy myslisz, ze ja zadaje sie tylko z tymi ludzmi ktorzy moga mi przyniesc
    profity w przyszlosci? BLAD. Zadaje sie z kazdym, nie stronie od
    kontaktow...Staram sie znalezc w roznym srodowisku: marginalnym,
    przecietnym, nowobogackim, snobistycznym. Kwestia dostosowania
    sie....znajomosc nigdy za wiele, a poznajac kogos nie patrze przeciez na
    niego katem profitow!

    > I jeszcze jedno - to, co określasz mianem "pięcia się do góry", może (choć
    > nie musi) być w rzeczywistości pełznięciem w dół.
    > W błocie i na kolanach.
    > Niemniej nie muszę mieć racji i życzę powodzenia

    Dlaczego to moze byc w rzeczywistosci pelznieciem w dol? Nie widze, nic co
    moze mnie pociagnac w dol...

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 22. Data: 2004-09-04 09:04:20
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    > Ile miałeś lat jak zacząłeś planować swoją przyszłość?

    Nie planowałem przyszłości za młodego jako tako...dopiero teraz, stojąc u
    progu matury staram się rozważnie planować przyszłość. Wszystko działo sie
    spontanicznie. Jednak za młodego wiedziałem, że konkurencja jest duża i
    trzeba robić wszystko by jej podołać - kwestia charakteru i uporu w dążeniu
    do celów.

    Marcin

  • 23. Data: 2004-09-04 09:53:01
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Nie jasno sie troszke wyrazilem. Chodzilo mi o ludzi, ktorzy chca
    > pieniedzy ot tak, natomiast nic nie robia by dostac ich wiecej, nie
    > chca pracy porzadnej tylko jakas za grosze.
    A! to co innego.

    > Czy myslisz, ze ja zadaje sie tylko z tymi ludzmi ktorzy moga mi
    > przyniesc profity w przyszlosci?
    No tak to zabrzmiało...

    > Dlaczego to moze byc w rzeczywistosci pelznieciem w dol? Nie widze,
    > nic co moze mnie pociagnac w dol...
    Teraz ja chyba wyraziłem się nieprecyzyjnie - nie chodziło mi personalnie o
    Ciebie.
    Miałem na myśli coś, co pokazuje taki stary polski film z Jerzym Stuhr'em w
    roli głównej.
    "Wodzirej", jak nie widziałeś, to polecam. Jako przestrogę dla wkraczających
    na ścieżkę kariery.

    Jotte

  • 24. Data: 2004-09-04 10:27:49
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

> [...]
    > roli głównej.
    > "Wodzirej", jak nie widziałeś, to polecam. Jako przestrogę dla

    Hmm, sciezke kariery...? Mozna by i tak to nazwac, ale nie nazwalbym nigdy
    siebie karierowiczem. Ja poprostu robie swoje, lubie wiedziec wszystko i
    docierac jak najdalej...proste :) Aczkolwiek, z przyjemnoscia obejrze film:)

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 25. Data: 2004-09-04 14:59:06
    Od: kingram <tuxman@_WYTNIJTO_op.pl>

    Marcin wrote:

> [...]
    > trzeba robić wszystko by jej podołać - kwestia charakteru i uporu w dążeniu

    No, no - powodzenia człowieku (bez sarkazmu - bo go tu nie ma).
    Twardo stoisz na nogach - ja w twoim wieku to raczej słuchałem różnych
    takich zgrzytów z CD i popijałem piwo z kumplami z technikum...

    Znajdź czas na inne zajęcia poza nauką - no chyba że masz ambicje
    wylądować na katedrze MIT...

    --
    - -

    Bsrgds,
    kingram

    Penguin#171437

  • 26. Data: 2004-09-04 15:05:26
    Od: kingram <tuxman@_WYTNIJTO_op.pl>

    Jotte wrote:

    <cut - sry że wszystko>
    > "Wodzirej", jak nie widziałeś, to polecam. Jako przestrogę dla wkraczających
    > na ścieżkę kariery.

    Smoczy film! Na początku kariery J. Stuchra...
    Zresztą z niego pochodzi moje ulubione hasło - wypowiedziane z
    odpowiednim zachwytem i zachłyśnięciem się:
    "... I BAWIIIMY SIĘĘĘĘ !!"

    --
    - -

    Bsrgds,
    kingram

    Penguin#171437

  • 27. Data: 2004-09-04 15:39:05
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    > Znajdź czas na inne zajęcia poza nauką - no chyba że masz ambicje
    > wylądować na katedrze MIT...

    Hehe:) myslisz ze ja nie mam innych zajec poza nauka? Wlasciwie to ja sie
    bardzo malo ucze...wole inne ciekawsze rzeczy. Imprezy w zasadzie zaliczam
    co tydzien:) Tak poza tym to jestem calkiem normalnym czlowiekiem lubiacym
    czasem sie napic piwa,wodki ze znajomymi, pojsc na jakas dyskoteke itp :).

  • 28. Data: 2004-09-04 16:12:34
    Od: "Drag" <d...@n...com.pl>

    Pingwin <p...@b...pl> wrote:

    Tak na prawdę znam się tylko (ogólnie rzecz
    > ujmując) na informatyce. Takich jak ja i lepszych jest wielu, a
    > wszystkim się pomóc nie da.

    hmm...uzekła mnie twoja historia, ale moze cos sie da zrobic, jak bedziesz
    nastepnym razem na necie to przypomnij sie na priva, podesle Ci cos, moze Ci
    sie spodoba, moze nie

    --
    Pozdr...Drag
    "- You are number six.

  • 29. Data: 2004-09-05 09:45:35
    Od: Przemek Wrzesiński <p...@n...gazeta.pl>

    Pięknego dnia, a był to 3 wrzesień (piątek) 2004, osobnik ukrywający się
    pod pseudonimem tmk w wiadomości <news:ch95nf$2eq$1@atlantis.news.tpi.pl>
    napisał/a:

    > Ja skonczyłam studia i pare kursow i ...
    > skonczyłam a własciwie kończe sie w hipermarkecie. Studia nic nie daja jesli
    > nie pracujesz w swoim kierunku, a z tym roznie bywa.

    Jesli myslalas, ze studia daja gwarancje na prace i do tego w tej samej
    branzy to ktos cie strasznie oklamal.

    --
    Przemek
    http://photo.morsik.net

  • 30. Data: 2004-09-05 10:11:38
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 5 Sep 2004 11:45:35 +0200, Przemek Wrzesiński

    > Jesli myslalas, ze studia daja gwarancje na prace i do tego w tej samej
    > branzy to ktos cie strasznie oklamal.

    Gwarancje to pewno nie, ale powinny zwiekszac prawdopodobienstwo.

    W USA (tak wnioskuje na podstawie lektur) kazdy rok absolwentow podaje
    informacje o rankingu poszczegolnych osob na roku i najlepsi raczej nie
    maja specjalnych problemow z praca, a wielokrotnie otrzymuja po kilka
    ofert.
    U nas takie rankingi nie wplynelyby specjalnie na popularnosc absolwenta
    na rynku pracy.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##