PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie w weekend -pilne

  • 1. Data: 2004-01-30 11:38:54
    Temat: Wypowiedzenie w weekend -pilne
    Od: "Jalapeno" <j...@p...onet.pl>

    Cześć wszystkim

    Słuchajcie zalezy mi żeby jak najszybciej złozyc wypowiedzenie z pracy,
    obowiązuje mnie 2-tygodniowy okres. O ile wiem jeśli złożę w poniedzialek to
    będe musiał pracować jeszcze 3 tygodnie. Czy jest to możliwe prawnie złożyć
    wypowiedzienie w weekend tak żeby okres wypowiedzenia był naliczany już od tego
    tygodnia? Jak to zrobic żeby to miało moc prawną?

    z góry dzięki

  • 2. Data: 2004-01-30 12:02:47
    Temat: Re: Wypowiedzenie w weekend -pilne
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik Jalapeno napisał:
> [...]
    > wypowiedzienie w weekend tak żeby okres wypowiedzenia był naliczany już od tego
    > tygodnia? Jak to zrobic żeby to miało moc prawną?

    Dzisiaj piatek przeciez?
    Jesli w sobote ktos w biurze pokwituje przyjecie dokumentu (na twojej
    kopii) to powinno juz sie zaczac.
    Pracowalem w firmie w ktorej dwie osoby otrzymaly wypowiedzenia z firmy
    w domu, w sobote poprzez firme kurierska za pokwitowaniem.
    pzdr
    Krzysztof

  • 3. Data: 2004-01-30 12:21:50
    Od: "Damian" <...@...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pracowalem w firmie w ktorej dwie osoby otrzymaly wypowiedzenia z firmy
    > w domu, w sobote poprzez firme kurierska za pokwitowaniem.

    o zgrozo !!!

  • 4. Data: 2004-01-30 12:43:05
    Od: j...@p...onet.pl

    Aha no to tak sobie, dziś piątek ale czekam na przelew kasy, żeby ją dostać bo
    później to może być rożnie - czyli standardowo,

    czyli ktoś musi pokwitowac przyjęcie, hmmm, czyli znowu palenie za sobą mostów,
    co za kraj...

  • 5. Data: 2004-01-30 13:12:52
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik j...@p...onet.pl napisał:
    > Aha no to tak sobie, dziś piątek ale czekam na przelew kasy, żeby ją dostać bo
    > później to może być rożnie - czyli standardowo,

    Mozesz dac wypowiedzenie na koniec dnia. Jesli do tej godziny nie
    poscili przelewow, to i tak na to nie wplyniesz. Jesli puszcza w
    przyszlym tygodniu, to mozesz dac wypowiedzenie natychmiastwoe z winy
    pracodawcy, z powodu opoznienia w wyplacie wynagrodzenia - i od
    nastepnego dnia nie przychodzisz. Poszperaj w archiwum grupy na ten temat.

  • 6. Data: 2004-01-30 13:30:06
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

    > Aha no to tak sobie, dziś piątek ale czekam na przelew kasy, żeby ją
    dostać bo
    > później to może być rożnie - czyli standardowo,

    bez przesady. jesli pieniadze ci sie naleza zgodnie z umowa (a nie np. czesc
    na lewo) to nie powinno byc problemow z wyegzekwowaniem poki firma istnieje
    i dziala.

    wojtek

  • 7. Data: 2004-01-30 18:12:32
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 30 Jan 2004 13:43:05 +0100, j...@p...onet.pl
    zakodował:

    >Aha no to tak sobie, dziś piątek ale czekam na przelew kasy, żeby ją dostać bo
    >później to może być rożnie - czyli standardowo,

    Jjak nie dostaniesz kasy jutro do dyspozycji, to możesz rozwiązać
    umowę w trybie natychmiastowym bez wypowiedzenia z winy pracodawcy
    (naruszył podstawowy obowiązek jakim jest terminowa wypłata
    wynagrodzenia).

    Na rozwiązanie umowy w tym trybie masz miesiąc od momentu, kiedy
    dowiedziałeś się o niewywiązaniu się pracodawcy z obowiązku - czyli
    możesz za 2 tygodnie złożyć pismo, odwrócić się na pięcie i jesteś
    wolny jak tatanka na stepie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2004-01-30 19:57:44
    Temat: Re: Spokojnie, to tylko wypowiedzenie.
    Od: "Tomasz " <d...@g...pl>

    Jalapeno <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    tego

    > tygodnia? Jak to zrobic żeby to miało moc prawną?

    Skąd pomysł, że jak złożysz w poniedziałek, to musisz czekać 3 tygodnie,
    skoro okres wypowiedzenia wynosi dwa? Przez okres wypowiedzenia rozumie się
    czas, jaki musi upłynąć między złożeniem oświadczenia woli stron o wypowiedze-
    niu a rozwiązaniem umowy. Obowiązują więc "fizyczne" tygodnie, a nie kalenda-
    rzowe.
    Zgodnie z tym, co napisał mój poprzednik, jeśli nie zapłacą, możesz im oświad-
    czyć o rozwiązaniu umowy o pracę. Podejrzewam jednak, że faktycznie płacą Ci
    więcej, niż figuruje na umowie. Stąd te wszystkie obawy. Lepiej poczekaj, aż
    kasa będzie w ręce.
    Powodzenia.
    Tomek.

  • 9. Data: 2004-01-30 20:47:12
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 30 Jan 2004 19:57:44 +0000 (UTC), "Tomasz "
    <d...@g...pl> zakodował:

    >niu a rozwiązaniem umowy. Obowiązują więc "fizyczne" tygodnie, a nie kalenda-
    >rzowe.

    Panu, który nie zna KP już dziękujemy:

    Art. 30.§ 2^1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień
    lub miesiąc albo ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub
    w ostatnim dniu miesiąca.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2004-01-30 22:07:06
    Od: "Tomasz " <d...@g...pl>

    Kaizen <x...@c...sz> napisał(a):

> [...]
    >
    > Art. 30.§ 2^1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień
    > lub miesiąc albo ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub

    T.