PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy było: długotrwała choroba- porsba o poradę /2002-12-26/

  • 1. Data: 2003-01-13 15:12:19
    Temat: Wypowiedzenie umowy było: długotrwała choroba- porsba o poradę /2002-12-26/
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Dzięki wszystkim, którzy mi pomogli w sprawie opisanej w wątku z 26 grudnia.
    Ostatecznie wracam do jednej pracy, zrobię najkonieczniejsze rzeczy, potem
    urlop i klinika okulistyczna. W drugiej firmie -jak od dawna wiedziałem-
    wypowiedzenie. Trochę wkurzyła mnie kadrowa. Po wypowiedzenie / a zarazem
    pierwszy dzień do pracy/ mam się zgłosić jutro. Ponieważ mam jeszcze różne
    sprawy do załatwienia, uzgodniłem z dyrektorem /tym, który mnie zwalnia/ że
    wezmę jutro 1 dzień urlopu, a po wypowiedzenie przyjdę w kolejny dzień
    roboczy- zgodził się bez problemu, ale chciał powiedzieć kadrowej. Ta
    wyskoczyła z tekstem:" Pan chce iść znowu na L4!!! Ma Pan jutro przyjść do
    pracy !!!
    Pytania:
    1. O ile wiem, jeden dzień urlopu nic tu nie zmienia - może mnie ktoś
    uświadom czy mam rację, a jeżeli tak, to gdzie mogę znaleźć stosowny
    paragraf.
    2. Czy w świetle nowego KP kadrowa nie miała _obowiązku_ udzielenia mi tego
    urlopu ? Czy miała mi prawo odmówić, skoro dyrektor wstępnie się zgodził ?
    Podkreślam: chodziło o jeden (1!!!) dzień urlopu, bezpośrednio po L4,
    uzgodniony z Dyrektorem. Jeżeli mógłby mnie ktoś oświecić dzisiaj.
    Marek

  • 2. Data: 2003-01-13 15:31:44
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 13 Jan 2003 16:12:19 +0100, "Marek"
    <m...@p...onet.pl> zakodował:

    >1. O ile wiem, jeden dzień urlopu nic tu nie zmienia - może mnie ktoś
    >uświadom czy mam rację, a jeżeli tak, to gdzie mogę znaleźć stosowny
    >paragraf.

    W tej sytuacji nie ma znaczenia. Co więcej, zgodnie z nowym KP
    wystarczy, jak jutro rano zadzwonisz do szefa, i powiesz "dzisiaj mnie
    nie będzie" i kadrowa nic nie ma do gadania (to chyba jedyna zmiana
    bezpośrednio korzystna dla pracownika).
    Art. 167^2. Pracodawca jest obowi?zany udzielić na ż?danie pracownika
    i w terminie przez niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w
    każdym roku kalendarzowym. Pracownik zgłasza ż?danie udzielenia urlopu
    najpóĽniej w dniu rozpoczęcia urlopu.

> [...]
    >Podkreślam: chodziło o jeden (1!!!) dzień urlopu, bezpośrednio po L4,
    >uzgodniony z Dyrektorem. Jeżeli mógłby mnie ktoś oświecić dzisiaj.

    Urlop jest udzielany zgodnie z planem urlopów (lub, gdy go nie ma) w
    porozumieniu z pracodawcą. Co tu oznacza "pracodawca" IMVHO określać
    powinien regulamin (czy to bezpośredni przełożony, czy kadry czy
    jeszcze inna procedura).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-01-14 00:43:02
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Marek wrote:

    > 1. O ile wiem, jeden dzień urlopu nic tu nie zmienia - może mnie ktoś
    > uświadom czy mam rację, a jeżeli tak, to gdzie mogę znaleźć stosowny
    > paragraf.

    Na urlopie mozesz zachorowac, wtedy liczy Ci sie choroba a nie urlop.

> [...]
    > Podkreślam: chodziło o jeden (1!!!) dzień urlopu, bezpośrednio po L4,
    > uzgodniony z Dyrektorem. Jeżeli mógłby mnie ktoś oświecić dzisiaj.

    Zeby wszytko bylo jasne najlepiej powolac sie na nowych artykul o 4
    dniach urlopu rocznie na żądanie pracownika (artykul jest
    niedopracowany, bo pracodawca moze sklasyfikowac inne urlopy jako
    podpadajace pod ten punkt --> ale to na marginesie).

    Flyer

  • 4. Data: 2003-01-14 06:37:45
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Do grupy dołączyłam wczoraj - nie moge ustosunkować się do całości sprawy
    ale od 1 stycznia 2003r. obowiązuje nowy kodeks pracy, a w nim paragraf 167z
    2 dający prawo skorzystania z 4 dni urlopu bez wcześniejszego uzgodnienia z
    pracodawcą. Kadrowa nie ma prawa żądać przyjścia do pracy, Pan może
    skorzystać z 1 dnia zawiadamiając o wzięciu urlopu w tym samym dniu. Fakt
    wykorzystania dnia zostanie donotowany w swiadectwie pracy. Pozdrawiam