PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie prcownika, a urlop na szukanie pracy.

  • 1. Data: 2002-02-11 10:45:47
    Temat: Wypowiedzenie prcownika, a urlop na szukanie pracy.
    Od: f...@g...ias.wat.waw.pl (daniel filipecki)

    Czesc.
    Mam pytanie dotyczace urlopu na szukanie pracy. Rozwiazalem umowe o prace,
    wypowiadajac ja (po ok. 14 miesiacach pracy). W umowie mialem zawarta klauzule,
    ze przysluguje mi dwutygodniwy okres wypowiedzenia i okres ten wlasnie dzis sie
    zaczal. Interesuje mnie, czy w takim przypadku przysluguje mi urlop na szukanie
    pracy? Jesli tak, to z jakiego przepisu to wynika, i jaka jest dlugosc tego
    urlopu.
    Szukalem troche, ale nie moge znalezc, czy urlop ten przysluguje tylko jesli
    umowe wypowie pracodwaca, czy w obu przypadkach, po za tym, nie jestem pewien,
    czy nie przysluguje dopiero w przypadku miesiecznego okresu wypowiedzenia.
    Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    PS Jesli mozna, prosilbym o przesylanie kopii ew. odpowiedzi na priva, bo czytam
    newsy z mirrora w pracy, i czasem posty pojawiaja sie na nim z b. duzym
    opoznieniem.
    --
    Daniel Filipecki ,'"'\ ________
    s...@g...net 0 0 / /,\ | __________

  • 2. Data: 2002-02-11 11:14:39
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "daniel filipecki" <f...@g...ias.wat.waw.pl> napisał
    w wiadomości news:3C67A0DB.A9ABC6D6@ias.wat.waw.pl...
    > zaczal. Interesuje mnie, czy w takim przypadku przysluguje mi urlop na
    szukanie
    > pracy? Jesli tak, to z jakiego przepisu to wynika, i jaka jest dlugosc
    tego

    Urlop nie, ale przysługuje zwolnienie ;)

    KP:
    Art. 37. Par. 1. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownikowi
    przysługuje zwolnienie na poszukiwanie pracy, z zachowaniem prawa do
    wynagrodzenia.
    Par. 2. Wymiar zwolnienia wynosi:
    1) 2 dni robocze - w okresie wypowiedzenia nie przekraczaj?cego 1
    miesi?ca,

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 3. Data: 2002-02-11 12:51:45
    Od: <b...@p...onet.pl>

> [...]
    klauzule,
    > ze przysluguje mi dwutygodniwy okres wypowiedzenia i okres ten wlasnie dzis

    Jak możesz mieć 2-tyg. okres wypowiedzenia po ponad roku pracy? zgodnie z
    kodeksem (jeśli się mylę, niech ktoś mnie poprawi) przysługuje miesięczny
    okres wypowiedzenia po roku, 3-miesięczny - po 3 latach, 2-tyg. - po 6
    miesiącach. A umowy nie mogą być mniej korzystne dla pracownika od przepisów KP.
    pozdr
    ste

  • 4. Data: 2002-02-11 13:13:00
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak możesz mieć 2-tyg. okres wypowiedzenia po ponad roku pracy? zgodnie

    Czyżby umowa na czas określony?

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz