PracaGrupypl.praca.dyskusjeWymiar urlopu-czy pracodawca sciemnia??? › Re: Wymiar urlopu-czy pracodawca sciemnia???
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wymiar urlopu-czy pracodawca sciemnia???
    Date: Wed, 12 Jan 2005 12:10:47 +0100

    Pięknego dnia Wed, 12 Jan 2005 10:28:44 +0100, "Adam"
    <f...@f...onet.pl> zakodował:

    >To pierwszy rok (a dokladniej do 1stycznia) pracowalem bez urlopu? Bo jesli
    >np. w 99 nie wzialbym 0,5urlopu (z zamiarem wziecia calego w nastepnym roku)
    >a zwolnilbym sie 5 stycznia to urlop nalezalby mi sie za 1 dzien? Tak?

    Wg "starych" przepisów prawo do pierwszego pełnego urlopu nabywałeś po
    _przepracowaniu_ roku (zaliczkowo z tego po pół roku mogłeś
    wykorzystać 1/2). Więc nabywałeś prawo "z dołu" - po przepracowaniu.

    Następny urlop nabywałeś z początkiem następnego roku - więc częściowo
    (a jak zatrudniałeś się na samym początku roku to w całości) "z góry",
    czyli zanim na niego "zapracowałeś" - i od tego czasu, przy zmianie
    pracy, liczy się proporcjonalnie.

    Gdybyś w 99r nie wziął urlopu i zwolnił się 5 stycznia (czyli po
    przepracowaniu roku) dostałbyś ekwiwalent za cały urlop. Ale
    niezależnie od tego, czy do końca roku pracowałbyś, czy nie - nie
    należałby Ci się nawet 1 dzień więcej. Dopiero 1 stycznia 2001
    nabyłbyś prawo do nowego, pełnego urlopu (nawet, jeżeli dopiero 2
    stycznia byłby pierwszym dniem Twojej pracy).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded