PracaGrupypl.praca.dyskusjeWymiar urlopu › Re: Wymiar urlopu
    From: Tomek <b...@a...org>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wymiar urlopu
    Date: Fri, 17 Mar 2006 00:32:45 +0100

    gromax napisał(a):
    > po pierwsze - wymiar urlopu 2005 to 26 dni od września, wcześniej 20 dni.
    > Czyli 20/12 *8 + 26/12*4 = 13,3 + 8,7 = 22 dni urlopu

    proszę o uzasadnienie, że od września wymiar urlopu wynosi 26 dni skoro
    zostało napisane, że od 9 lipca 2005 nabył prawo do 26 dni

    > W przypadku "półetatu" przysługuje taka sama ilość dni urlopu, jednak
    > liczonych po mniejszej liczbie godzin.

    W przypadku "półetatu" zastosowanie ma poniższy art., który jest
    sprzeczny z powyższym stwierdzeniem.

    Art. 154. (86) § 1. Wymiar urlopu wynosi:
    1) 20 dni - jeżeli pracownik jest zatrudniony krócej niż 10 lat,
    2) 26 dni - jeżeli pracownik jest zatrudniony co najmniej 10 lat.
    § 2. Wymiar urlopu dla pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze
    czasu pracy ustala się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy tego
    pracownika, biorąc za podstawę wymiar urlopu określony w § 1; niepełny
    dzień urlopu zaokrągla się w górę do pełnego dnia.
    § 3. Wymiar urlopu w danym roku kalendarzowym, ustalony na podstawie § 1
    i 2, nie może przekroczyć wymiaru określonego w § 1.

    Art. 154()2. (88) § 1. Urlopu udziela się w dni, które są dla pracownika
    dniami pracy, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy, w
    wymiarze godzinowym, odpowiadającym dobowemu wymiarowi czasu pracy
    pracownika w danym dniu, z zastrzeżeniem § 4.
    § 2. Przy udzielaniu urlopu zgodnie z § 1, jeden dzień urlopu odpowiada
    8 godzinom pracy.

    wg mnie wymiar urlopu tego pracownika wynosi:
    Firma A
    1. 20/12*6=10 - dla pełnego etatu. W tym przypadku 5 dni po 8h
    2. 26/12*3=7 (po zaokrągleniu) - dla pełnego etatu. W tym przypadku 4
    dni po 8h
    Firma B
    26/12*3=7 (po zaokrągleniu)

    Wg powyższego w 2005r przysługuje 16 dni. Jako że w firmie A
    wykorzystano 15 dni(wynika ze świadectwa pracy) w firmie B pozostaje do
    wykorzystania 1 dzień

    Nie mam przekonania jednak co do powyższej interpretacji.

    --
    Tomek