PracaGrupypl.praca.dyskusjeWlasna dzialalnosc ??? › Re: Wlasna dzialalnosc ???
    From: "Sławomir Piwowarczyk" <s...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wlasna dzialalnosc ???
    Date: Tue, 18 Feb 2003 13:15:01 +0100

    prowadzac działalnosc gospodarcza miesiac w miesiac placisz 600 zl ZUSu
    (emerytalne, rentowe, zdrowotne, chorobowe) za miesiac luty do 10-tego
    marca, za marzec do 10 kwietnia ;-)
    płacisz zaliczke na podatek dochodowy od dochodu do 20-go nastepnego
    miesiaca, czyli przychod odjac koszty wszelkie =dochod *19%
    płacisz VAT bo podejzewam ze warunkiem jest bys był Vatowcem, Vatu 22% od
    towarow i uslug czyli jak bedziesz wystawial fakture na 3000zł netto to do
    25-go nastepnego miesiaca musisz wplacic do urzedu skarbowego 660zlotych,
    chyba ze bedziesz kupowal roznosci na firme to Vat czesciowo sobie odliczysz

    rada: przy zglaszaniu dzialalnosci profil jak najszerszy-> tak bys mogl
    odliczac vat od roznych towarow, rozchodowac go, a najlepiej podciagac pod
    fakture sprzedazy na uslugi

    lepiej wydac 100zl/miesiecznie na ksiegowa niz dostac po dwoch latach kare
    za bledy w ksiegowaniu...

    koniecznie podpisz umowe wspolpracy z firma dla ktorej masz swiadczyc
    uslugi, bo moze zdarzyc sie tak ze pod koniec miesiaca kopna ciebie w dupe,
    nie przyjma faktury, nie zaplaca, a ty zostaniesz z kosztami zusu za caly
    miesiac...

    mimo 38 stopni cieploty ciala mysle ze wiem co mowie
    Slawek