PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop za prace w swieto, a chorobowe. › Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
    Date: Fri, 15 May 2009 15:14:07 +0200
    <p7s198m6hk7q.lkyi67ot4zyz$.dlg@40tude.net> <gugoau$919$1@news.onet.pl>
    <n5smol7pi41b.ot97ooc7wvup$.dlg@40tude.net> <gugr2n$hik$1@news.onet.pl>
    <plykomkdpbgz$.5xjuwt2sn8kx.dlg@40tude.net>
    <guhjlb$buo$1@news.dialog.net.pl>
    <1efbade7dukku$.jgrau31fvrv7$.dlg@40tude.net>
    <gujman$n8e$2@news.dialog.net.pl>
    <2hcyko8u5swi.1lndjil5gsv54$.dlg@40tude.net>

    W wiadomości news:2hcyko8u5swi.1lndjil5gsv54$.dlg@40tude.net Herald
    <h...@o...eu> pisze:

    > Oczywiście że usprawiedliwiona. I dla tego pytek ten dzień to po prostu
    > dzień świąteczny. Inny pracownicy pracowali w "nadgodzinach' przecież.
    Ależ skąd. Tego nie można absolutnie traktować jako pracy w godzinach
    nadliczbowych.

    > Ale osobom uprawnionym którzy nabyli do niego prawo poprzez pracę w dniu 1
    > maja. pytek nie PRACOWAŁ 1 maja. 2/3 całej firmy także nie pracowali 1
    > maja i 4 maj był dla nich normalnym dniem pracy.
    Tu nie ma znaczenia 2/3 czy 1/3 (skąd ty to wziąłeś?). Tu chodzi o tych
    pracowników, którzy 1.05 pracowali.

    Zreasumuję:
    Pracownik wie, że 1.05 (święto, piątek) będzie pracował.
    Ma prawo za to do dnia wolnego, który musi być udzielony do końca okresu
    rozliczeniowego.
    Występuje do pracodawcy z wnioskiem (mniejsza o powód), żeby ten dzień to
    był 4.05.
    Pracodawca się zgadza, choć nie musi.
    To w szystko następuje _przed_ pracą w święto.
    Następnie pracownik zachorowuje, czego przecież nie mógł przewidzieć ani
    zaplanować i 1.05 (piątek) jest niezdolny do pracy, co powoduje
    usprawiedliwioną nieobecność w pracy.
    2 i 3 maja (sobota, niedziela) to normalnie wolne dni.
    4.05 pracownik nie stawia się do pracy bo przecież ma przyznane przez
    pracodawcę wolne i nikt mu go nie odebrał.

    Z czego miałby się tłumaczyć? Dlaczego miałby mieć nieusprawiedliwioną
    nieobecność? Dlaczego miałby łamać prawo wypisywać wsteczny wniosek o urlop
    wypoczynkowy?
    Z czym miałby mieć problem?

    > Nieobecność nieusprawiedliwiona w dniu 4 maja.
    Aaa, mogłem zatrybić, ale mi nie wyszło. ;)

    --
    Jotte