PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop a kodeks pracy. › Re: Urlop a kodeks pracy.
    From: "Tomasz Czupryński" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop a kodeks pracy.
    Date: Tue, 4 Apr 2006 21:07:24 +0200

    Użytkownik "Desoft" <[wspak]tfoseD@interia.pl> napisał w wiadomości
    news:e0ueg1$5mp$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Zaległy urlop po 3 latach ulega przedawnieniu.
    > To znaczy, że jeżeli przez 3 (+3miesiące) lata pracodawca nie da mi urlopu
    > to znaczy że urlop za pierwszy rok pracy przepada i nie ma co nawet
    > dochodzić
    > swoich praw?
    >
    > Desoft

    Urlop jest Twoim prawem, czyli jesli skladasz wniosek urlopowy pracodawca
    powinien ci go dac lub wyznaczyc inny termin. Urlop nie jest Twoim
    obowiazkiem ani obowiazkiem pracodawcy, czyli pracodawca nie moze zmusic cie
    abys mogl korzystac ze swoich prac. Prawo nakazuje pracodawcy tworzenie
    planow urlopowych i nakazuje wykorzystywac urlop zalegly w ciagu 3
    pierwszych miesiecy kazdego roku. Warto caly urlop zalegly brac jak
    najszybcie w ciagu tych pierwszych miesiec roku. Pamietaj urlop jest Twoim
    prawem a nie obowiazkiem,