PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop.

  • 1. Data: 2006-11-21 14:26:51
    Temat: Urlop.
    Od: "Mario" <m...@t...pl>

    Jestem po studiach, pracuje już 9 miesięcy.
    Pytanie brzmi: ile dni urlopu przysługuje mi w pierwszym roku pracy?

    Pozdrawiam.
    M.T.

  • 2. Data: 2006-11-21 14:46:22
    Temat: Re: Urlop.
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Mario napisał(a):
    > Jestem po studiach, pracuje już 9 miesięcy.
    > Pytanie brzmi: ile dni urlopu przysługuje mi w pierwszym roku pracy?

    20

  • 3. Data: 2006-11-21 15:42:32
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    > 20

    A nie przypadkiem liczba miesiecy, ktore gosc bedzie pracowal w tym roku
    dzielone przez 12 razy roczny wymiar urlopu (zapewne 20)? Mnie wychodzi to
    10 (9 miesiecy gosc juz pracowal plus grudzien, niepelne miesiace licza sie
    jak pelne)/12 * 20 = 17 (zaokragla sie na korzysc pracownika).

    Oczywiscie przy zalozeniu, ze gosc ma obecnie umowe na czas nieokreslony
    badz na czas okreslony, ale taka, ktora konczy sie w przyszlym roku.

    Co prawda tu nie jestem pewien, bo z urlopem w pierwszej pracy zawsze byly
    jakies kombinacje (zmienialo sie to), wiec jesli cos pomerdalem, niech ktos
    mnie poprawi.

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 4. Data: 2006-11-21 16:42:42
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Mario" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Jestem po studiach, pracuje już 9 miesięcy.
    > Pytanie brzmi: ile dni urlopu przysługuje mi w pierwszym roku pracy?

    W pierwszym roku? 1./12 przysługującego wymiaru po każdym
    _przepracowanym_ miesiacu. Czyli jak zacząłęś pracę np. 15 lutego do do
    chwili obecnej masz (20/12)*9miesięcy =15 dni, jak zaczałeś pracę np. 25
    lutego to na razie masz tylko (20/12)*8=14 dni. W zależności od tego od
    którego lutego zacząłeś pracę, tyle miesięcy będziesz miał
    przepracowane, tj. jeżeli umowę masz od 1 lutego to na dzień 31 grudnia
    będziesz miał (20/12)*11mies =19 dni, a jak np. 15 lutego to (20/12)*10
    = 17 dni. Tak się liczy urlop w pierwszym roku pracy. Już 1.01
    nabędziesz prawo do kolejnego urlopu, czyli wtedy np, jak umowę miałbyś
    nawet do 5 stycznia to i tak za styczeń urlop by ci się należał (bo
    miesiące zaokrągla się w górę).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2006-11-21 17:45:42
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 21 Nov 2006 15:46:22 +0100, Tomek
    <t...@v...pl> zakodował:

    >20

    Nieprawda. 1/12 za kazdy ukonczony miesiac pracy w roku kalendarzowym,
    w ktorym pracownik rozpoczal prace. A 1 stycznia nastepnego roku juz
    pelny urlop - 20 kolejnych dni.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2006-11-21 18:45:16
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 21 Nov 2006 16:42:32 +0100, "Piotr"

    >niepelne miesiace licza sie
    >jak pelne)/12 * 20 = 17 (zaokragla sie na korzysc pracownika).

    W pierwszym roku pracy - nieprawda.