PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie a wirtualna redukcja wynagrodzenia › Re: Umowa zlecenie a wirtualna redukcja wynagrodzenia
    From: "gosc" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa zlecenie a wirtualna redukcja wynagrodzenia
    Date: Tue, 16 Nov 2004 12:07:35 +0100

    > zajęcia
    >
    > Czy ktokolwiek wobec tego może zająć się moim problemem?!
    > Podpisałem umowę, która zobowiązuje tak mnie jak i pracodawcę. A gdybym
    nie
    > otrzymał wynagrodzenia w ogóle to Sąd Pracy także nie przyjąłby pozwu?
    >
    > Jeśli nie Sąd Pracy to może Cywilny?

    jesli twoja sprawa zajmie sie jakikolwiek sad, to firma na pewno cie wyrzuci
    a dochodzenie sprawiedliwosci u nas zwykle trwa dlugo

    poza tym tutaj sprawa nie jest taka prosta i wcale nie jest powiedziane
    zebys wygral

    w zasadzie roznice kasowe na minus z tego co sie orientuje moga byc
    potracane z twojej pensji, jesli masz umowe o odpowiedzialnosci za kase

    w twoim przypadku najwiekszym problemem jest umowa zlecenie, w zasadzie cala
    zabawe nalezaloby zaczac najpierw od tego by zlozyc w sadzie pracy pozew o
    ustalenie, ze twoja umowa zlecenie jest tylko omijaniem prawa i rzeczywisty
    stosunek pomiedzy toba i pracodawca ma charakter umowy o prace

    natomiast tak jak napisalem nawet jak to ustalisz, to i tak firma w zasadzie
    (chyba ze by znalezc jakis drobny kruczek okreslmy to formalny) moze
    odciagnac ci braki z pensji, wiec wystapienie do sadu pracy o ustalenie, ze
    faktycznie jest to umowa o prace niewiele ci daje (bo ubezpieczenie i tak
    masz, a do stazu pracy bardziej bedzie ci sie oplacalo pewnie wliczyc
    studia, chyba, ze wczesniej plus ten supermarket pracowales lacznie dluzej
    niz 5 lat na umowy o prace lub inne w przypadku ktorych ustalisz przez sad
    pracy, ze jednak byl to stosunek pracy)

    gdybys chcial oddac sprawe do sadu cywilnego to jeszcze bardziej wyglada to
    na przechlapana

    powinienes wiedziec, ze pracujac na umowe zlecenie w kasie troche wiecej
    ryzykujesz niz na umowe o prace, bo w razie duzej straty (jesli po odwolaniu
    do sadu pracy ten oddalilby pozew jako niezasadny o ustalenie ze w
    rzeczywistosci byla to umowa o prace) odpowiadasz calym swoim majatkiem (w
    przypadku umowy o prace calym jesli strata zawiniona, do wysokosci 3 pensji
    jesli nieumyslna mowiac w duzym skrocie, choc manki w kasie zwykle podciaga
    sie i tak pod to pierwsze)

    swoja droga to co mozna doradzic, to powinienes dostawac jakies papiery na
    temat rozliczenia kasy, czyli powinno to wygladac tak - idziesz do
    rozliczenia, przeliczaja kase przy tobie, daja kwit, inaczej to w zasadzie
    moga ci wmowic dowolne rzeczy (i jesli nie przeliczaja kasy przy tobiei nie
    daja kwitu to to moze byc element do zaczepienia sie w sadzie pracy)

    na twoim miejscu dalbym sobie spokoj i szukal szybko innego zajecia