PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę z terminem wstecz

  • 1. Data: 2002-11-26 10:30:39
    Temat: Umowa o pracę z terminem wstecz
    Od: "Arek" <a...@p...pl>

    Witam,

    Mam pilne pytanie:
    Umowa o pracę ma yć z dniem np. 01 grudnia
    W jakim najpóźniej terminie pracodawca może podpisać ze
    mną tą umowę? Chodzi o najpóźniejszy termin podpisania,
    aby umowa była ważna i aby nie było żadnych problmów z ZUSem
    itp. Gdzieś słyszałem, że maksymalnie może to być 7 dni po terminie,
    gdyż pracodawca musi w ciągu 7 dni zgłosić to do ZUSu Jeśli tego nie zrobi
    to ja jako pracownik moge mieć jakieś problemy. Jakie?
    Czy chodzi tutaj o dni robocze, czy wszystkie?

    Proszę o szybką odp. jeśli to możliwe

    pozdr.
    A.

  • 2. Data: 2002-11-26 14:18:28
    Temat: Re: Umowa o pracę z terminem wstecz
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 26 Nov 2002 11:30:39 +0100, "Arek"
    <a...@p...pl> zakodował:

    >Umowa o pracę ma yć z dniem np. 01 grudnia

    I jak zaczniesz pracować 1 grudnia, to z tym dniem nawiązuje się
    stosunek pracy który jest ważny niezależnie od tego, czy jego warunki
    są potwierdzone na piśmie, czy nie.
    >gdyż pracodawca musi w ciągu 7 dni zgłosić to do ZUSu Jeśli tego nie zrobi
    >to ja jako pracownik moge mieć jakieś problemy. Jakie?

    Art. 29 KP
    § 3. Jeżeli umowa o pracę nie została zawarta na pi?mie, pracodawca
    powinien niezwłocznie, nie póĽniej jednak niż w ci?gu 7 dni od dnia
    rozpoczęcia pracy, potwierdzić pracownikowi na pi?mie rodzaj umowy i
    jej warunki.

    Co do ZUSów się nie wypowiadam, ale to głównie problem pracodawcy - to
    jego zmartwienie i on może zostać ukarany za niedopełnienie
    obowiązków.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-11-26 15:49:58
    Od: "Arek" <a...@p...pl>

    > I jak zaczniesz pracować 1 grudnia, to z tym dniem nawiązuje się
    > stosunek pracy który jest ważny niezależnie od tego, czy jego warunki
    > są potwierdzone na piśmie, czy nie.

    No tak ale kto mi uwierzy, ze ja pracuje od tego 1 grudnia jesli nei
    bede mial tego na pismie?

    A co do tego kodeksu - a co jesli nie potwierdzi?

    pozdr.
    A.

  • 4. Data: 2002-11-26 16:29:33
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 26 Nov 2002 16:49:58 +0100, "Arek"
    <a...@p...pl> zakodował:

    >No tak ale kto mi uwierzy, ze ja pracuje od tego 1 grudnia jesli nei
    >bede mial tego na pismie?

    Zbieraj jakieś pamiątki - mogące udowodnić, że pracowałeś.

    >A co do tego kodeksu - a co jesli nie potwierdzi?

    Łamie podstawowy obowiązek pracodawcy - PIP może go trochę pokarać, a
    Ty w sądzie pracy też jesteś na wygranej pozycji.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-11-26 22:27:56
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kaizen wrote:

    > Zbieraj jakieś pamiątki - mogące udowodnić, że pracowałeś.

    Podpisuj sie na liscie obecnosci.
    Jezeli masz prace biurowa to pisz codziennie conajmniej jedno pismo,
    parafuj sie wyraznym popisem i dawaj do podpisu dyrekcji ;).

    Flyer