PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o prace vs. umowa zlecenie › Re: Umowa o prace vs. umowa zlecenie
    From: "gromax" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o prace vs. umowa zlecenie
    Date: Wed, 17 Dec 2003 23:07:59 +0100

    umów wg. kodeksu cywilnego -
    > > możesz zawrzeć w nichy CO CHCESZ.
    >
    > bez przesady.
    jeżeli zleceniodawca i zleceniobiorca uzgadniają jakieś zasady, to co wpiszą
    do umowy jest obowiązujące. I mogą wpisać do niej wszystko pod warunkiem że
    nie jest niezgodne z prawem. i w tym przypadku przyznaję ci rację, że bez
    przesady.
    nie uważasz że jeżeli czegoś nie ma w umowie cywilno-prawnej to oznacza to
    nic innego jak brak obligatyryjności do wywiązania się z tego czegoś? można
    wtedy jedynie domniemywać. A jak są domniemania, to dwie strony mogą się
    bardzo różnić w domysłach ..

    > efekt ten sam.
    niezupełnie. jak nie ma zapisu w umowie, jak to cytowałeś, "26 dni do
    płatnego po 100 zł dnia bez wykonywania pracy" (cytuję z pamięci) to w razie
    potrzeby masz się jak kłócić w sądzie .... w każdym bądź razie życze
    powodzenia

    > nie musisz precyzować, nie muszę szukać w archiwum są to wszystko rzeczy
    > oczywiste.

    oczywiste jest to, że jak niema porozumienia i musisz się procesować o
    swoje, to bez dokładnej umowy masz wielkie g... KP reguluje wiele z
    przywilejów pracowniczych i w przypadku umowy na mocy KP masz wszelkie prawa
    wynikające z CAŁEGO kodeksu, a nie tylko z punktów wynegocjowanych i
    zapisanych w umowie.
    Oczywiście zgodzę się, że najlepiej jak strony potrafiają się ułożyć bez
    pomocy sądów. Ale niestety życie nie jest różowe

    > Paweł

    gromax

    łano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl