PracaGrupypl.praca.dyskusjeTakie małe pytanko :o) › Re: Takie małe pytanko :o)
  • Data: 2004-07-12 06:16:15
    Temat: Re: Takie małe pytanko :o)
    Od: "Przemek Kotowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I znowu sie zaczyna :) Mozna bez znajomosci znalezc prace, ale trzeba cos
    > umiec i miec juz doswiadczenie w pracy (nawet w organizacji non-profit,
    byle
    > na podobnym stanowisku).

    Non-profit to koszty, na które nie każdego rodzinę stać. Pozatym realia są
    takie, że nie wystarczy "coś umieć" tylko trzeba być specjalistą z jakiejś
    dziedziny i nie wystarczy być np. dobrym informatykiem, trzeba być
    specjalistą od konkretnej bazy danych, od sieci, czy konkretnych rozwiązań.
    To jest błędne koło w którym ciężko o praktykę a i bez niej ciężko o pracę.
    A co z ludźmi, którzy potracili pracę na skutek plajty firmy? Mając rodzinę
    na karku mają się podjąć kilkumiesięcznej pracy non-profit?

    Pracujący wciąż oskarżają bezrobotnych o to, że żyją na koszt innych, nie
    zdając sobie nawet sprawy z tego, że niecałe 15% bezrobotnych ma prawo do
    zasiłku, a z tych, którzy mają do niego prawo, przeważnie dostają niepełny.

    Btw. W tym przypadku nie bronię siebię, mam pracę, znalazłem ją bez
    znajomości, w mieście w którym bezrobocie to około 25% mieszkając w innym.
    Ale zdaję sobie sprawę, że ciężko byłoby znaleść pracę osobie, która nie
    poświęca prywatnie przynajmniej kilku godzin dziennie na rozwijanie swoich
    umiejętności.

    Pozdrawiam
    Przemek