PracaGrupypl.praca.dyskusje › TRZECIA - TERMINOWA

  • 1. Data: 2005-07-27 14:10:55
    Temat: TRZECIA - TERMINOWA
    Od: "ARTUR" <v...@i...pl>

    Przeczytajcie uwaznie ponizszy tekst (krotki artykul z gazety) ktory
    przeczytalem:

    "Jesli strony zawarly kolejna umowa o prace na czas okreslony, po
    uprzednich dwoch na nastepujace po sobie okresy, a przerwa miedzy nimi
    nie przekroczyla jednego miesiaca, to trzecia umowa jest rownoznaczna z
    zawarciem umowy o prace na czas nieokreslony (art. 25) paragraf 1 kp.

    Zasada ta znow dziala od 01.05.2004 r. czyli od wejscia do Unii. Jesli
    tego dnia miales umowe na czas okreslony, to jest ona uznana za
    pierwsza."

    Czyli jak to sie ma do mojej osoby?? A pytam dlatego, ze:
    - jedna umowa na czas okreslony byla zawarta od 01.01.2004 do
    31.06.2004 r
    - nastepna umowa na czas okreslony byla zawarta od 01.07.2004 do
    31.06.2005 r
    - a teraz, a dokladnie 01.07.2005 r. podpisalem nastepna swoja umowe na
    czas okreslony do konca biezacego roku.

    Czy ta terazniejsza umowa (ktora trwa do konca biezacego roku) powinna
    byc juz traktowana przeze mnie jako moja trzecia umowa od momentu
    wejscia do Unii, czyli za czym idzie powinna byc traktowana
    jednoznacznie jako umowa na czas nieokreslony czyli bezterminowo??

    Z gory wielkie dzieki za odpowiedzi. pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-27 15:04:29
    Temat: Re: TRZECIA - TERMINOWA
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    ARTUR w news:dc84lg$1bi$1@stargard.srg.vectranet.pl napisał(a):

    > Przeczytajcie uwaznie ponizszy tekst

    A Ty czytałeś? ;-)

    > Zasada ta znow dziala od 01.05.2004 r. czyli (...)
    > byla zawarta od 01.01.2004 do 31.06.2004 r

    Czyli tej nie liczysz bo była zawarta w styczniu, a zasada znowu obowiązuje
    od maja.

    > - nastepna umowa na czas okreslony byla zawarta od 01.07.2004 do
    > 31.06.2005 r

    Pierwsza.

    > - a teraz, a dokladnie 01.07.2005 r. podpisalem nastepna swoja umowe
    > na czas okreslony do konca biezacego roku.

    Druga.

    pozdrawiam
    Greg

  • 3. Data: 2005-07-27 15:06:58
    Od: "ARTUR" <v...@i...pl>

    > A Ty czytałeś? ;-)

    Tak, ja czytalem:) Nawet mam przed soba ten artykul...Gazeta REWIA z
    dnia 20 lipca 2005 r. str. 17:)

  • 4. Data: 2005-07-27 15:11:45
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    ARTUR w news:dc87ui$3on$1@stargard.srg.vectranet.pl napisał(a):

    > Tak, ja czytalem:)

    To nie rozumiem dlaczego pytałeś ;-) A po moim poście nadal masz jakieś
    wątpliwości? Jeśli tak to może inaczej - prawo nie działa wstecz.

    pozdrawiam
    Greg

  • 5. Data: 2005-07-27 15:21:18
    Od: "ARTUR" <v...@i...pl>

    > To nie rozumiem dlaczego pytałeś ;-) A po moim poście nadal masz
    > jakieś
    > wątpliwości? Jeśli tak to może inaczej - prawo nie działa wstecz.

    Po to pytalem, zeby sie upewnic czy aby przypadkiem nie wkradl sie blad
    w artykule w/w gazety...i z tego co mi tlumaczysz i piszesz, wynika z
    tego, ze artykul zostal przez autora spaprany:(
    A szkoda, bo ludzilem sie, ze moja terazniejsza umowa powinna byc juz
    prawnie na czas nieokreslony:(

  • 6. Data: 2005-07-27 16:11:32
    Od: "Michal Talaga" <m...@i...pl>

> [...]

    "Zasada ta znow dziala od 01.05.2004 r. czyli od wejscia do Unii. Jesli
    tego dnia miales umowe na czas okreslony, to jest ona uznana za

    Chcialbym sie upewnic. Wyzej wyraznie stoi napisane ze jezeli dnia
    01.05.2004 miales umowe (a mial, bo od 01.01 do 31.06 trwala) to jest ona
    liczona jako pierwsza.
    Zle rozumiem?

    --
    Michal

  • 7. Data: 2005-07-27 18:27:20
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Michal Talaga w news:dc8bmm$he3$1@gate.syberia.pl napisał(a):

    > Chcialbym sie upewnic. Wyzej wyraznie stoi napisane ze jezeli dnia
    > 01.05.2004 miales umowe (a mial, bo od 01.01 do 31.06 trwala)
    > to jest ona liczona jako pierwsza. Zle rozumiem?

    Moim zdaniem źle, ponieważ prawo nie działa wstecz. Przykładowo jeśli
    podpiszesz z kimś umowę, że mu ogródek przekopiesz za 50 zł we wtorek, a w
    środę okaże się, że złoty spadł na łeb na szyję to nie skasujesz go w
    czwartek za 100 zł, aby sobie wyrównać. Jest to Twoja strata. Podobnie w
    drugą stronę - jeśli nagle złoty pójdzie w górę to pójdziesz na to, że
    zapłaci Ci tylko 25 zł? Nie - umawialiście się na 50 zł.
    Inny przykład - zmieniło się chyba coś w ustawie o edukacji. Nie wiem czy
    dla każdego kierunku, czy też tylko dla wybranych. Aby uzyskać tytuł
    zawodowy inżyniera wystarczyło 6 semestrów. Od roku 6 semestrów wystarczy na
    licencjata, a dla uzyskania inżyniera już 7. Jeśli ktoś rozpoczął studia
    przed wprowadzeniem zmian to nadal idzie starym trybem. Jeśli ktoś
    rozpoczynał studia po wprowadzeniu zmiany - 7 semestrów. Tak więc teraz
    zaczynający rok akademicki od października na 5 i chyba jeszcze 4 semestrze
    mają przed sobą kolejno 2 i 3 sesje, a ci od 3 w dół - minimum 5 sesji.

    pozdrawiam
    Greg

  • 8. Data: 2005-07-27 18:29:12
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    ARTUR w news:dc88pg$4da$1@stargard.srg.vectranet.pl napisał(a):

    > z tego co mi tlumaczysz i piszesz, wynika z tego,
    > ze artykul zostal przez autora spaprany:(

    Nie rozumiem dlaczego. Przecież data od kiedy przepis obowiązuje została
    podana.

    pozdrawiam
    Greg

  • 9. Data: 2005-07-27 18:34:34
    Od: "ARTUR" <v...@i...pl>

> [...]
    > semestrze
    > mają przed sobą kolejno 2 i 3 sesje, a ci od 3 w dół - minimum 5

    Ale przeciez wyraznie jest napisane w w/w artykule ze:
    "Zasada ta znow dziala od 01.05.2004 r. czyli od wejscia do Unii. Jesli
    tego dnia miales umowe na czas okreslony, to jest ona uznana za
    pierwsza."

    Czyli co? Czeski blad autora artykulu?

  • 10. Data: 2005-07-27 18:53:58
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    ARTUR w news:dc8k3r$fnc$1@stargard.srg.vectranet.pl napisał(a):

    > Jesli tego dnia miales umowe na czas okreslony, to jest
    > ona uznana za pierwsza."
    > Czyli co? Czeski blad autora artykulu?

    A to faktycznie dziwnie brzmi. Dla mnie powinno być - jeśli tego dnia (w
    domyśle - albo później) podpisałeś umowę. Ale mogę się mylić. Jak na razie
    tylko ja tak twierdzę ;-)

    pozdrawiam
    Greg