PracaGrupypl.praca.dyskusje"Szybki" wspolpracownik › Re: "Szybki" wspolpracownik
    From: o`rety <o`rety@pl.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: "Szybki" wspolpracownik
    Date: Sat, 06 May 2006 16:04:05 +0200

    Użytkownik Nixe napisał:

    > Jeśli więc autor wątku wyrabia się w pracy z pracą i nie chce jej
    > zmieniać, to CZEGO u licha chce?
    > Gdzie konkretnie widzisz problem? W tym, że ktoś inny zasuwa jak
    > motorek? Niech zasuwa na zdrowie.

    problem w tym, ze szef widzi ze koles konczy swoja prace wczesniej i
    zaczyna naciskac zeby reszta zespolu robila tak samo, tzn szybciej i
    wtedy bedzie mogl nam zlecac dodatkowe prace. szybciej mozemy robic, ale
    zrezygnujemy z przerw (albo konsumpcja przy monitorach - w lewej kanapka
    w prawej myszka).

    > Boshhhhh :/
    > W JAKI SPOSÓB koleś narzuca komukolwiek tempo pracy?
    > Czy czujesz się w obowiązku nie jeść śniadania w przerwie, bo kolega go
    > nie jada i w tym czasie pracuje?
    > Pomimo tego, że obaj wyrabiacie się ze swoją robotą?

    wyrabiamy, ale szef widzi ze mozna zrobic wiecej w ciagu dnia i jak to
    szef powoli bedzie tego wymagal. to ze bedzie sie to odbywac kosztem
    przerw nie bardzo go bedzie interesowalo, bo powie ze kolega przeciez
    sie wyrabia szybciej.

    > I nie godzi.
    > Wymyśliłeś sobie problem, który nie istnieje.

    > Sorki, ale doszłam właśnie do wniosku, że albo faktycznie z nie wiedzieć
    > jakich powodów widzisz problem tam, gdzie go nie ma albo nie zrozumiałeś
    > kompletnie nic z tego, co wcześniej napisałam.
    > Krótko i zwięźle:
    > 1.) niech sobie koleś pracuje takim tempem jak chce - CO TO KOGO
    > OBCHODZI, jeśli wyniki innych pracowników są równie zadowalające???

    zawsze moga byc lepsze - o to chodzi.
    > 2.) jeśli pracodawca sugeruje zwiększenie tempa pracy, bo wyniki są
    > jednak niezadowalające i obroty w firmie siadają, to albo się pracodawcy
    > słucha i zwiększa tempo albo ma się pracodawcę w dupie i zmienia pracę

    to nie to.
    > 3.) jeśli pracodawca sugeruje zwiększenie tempa pracy kosztem wolnego
    > czasu, przerw śniadaniowych czy lunchowych, bo zauroczył się
    > pracownikiem, który zapitala 24 godziny na dobę i chciałyby, by wszyscy
    > tak zapitalali, to się pracodawcy macha przed nosem kodeksem pracy i
    > wyjaśnia, dlaczego nie będzie się poświęcało swoich przerw na pracę.
    > Zakładam oczywiście, że w ciągu pozostałych 8 godzin praca zostaje
    > wykonana zgodnie z planem.

    tak jest, ale zawsze przeciez mozna zrobic wiecej...