PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzukanie pracy - podstawowa umiejętność życiowa › Re: Szukanie pracy - podstawowa umiejętność życiowa
    From: "Z" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szukanie pracy - podstawowa umiejętność życiowa
    Date: Sun, 20 Apr 2008 09:31:37 +0200

    "Immona" <c...@n...gmailu> wrote in message
    news:fueohe$rus$1@inews.gazeta.pl...

    > "Any User" <u...@a...pl> wrote in message

    > Mysle, ze szkola w ogole powinna uczyc podstawowego zestawu "umiejetnosci
    > zyciowych" (mozna by do tego wykorzystac przedmiot zwany wiedza o
    > spoleczenstwie) - nie tylko autoprezentacji, ale i tego, jak sie zaklada
    > DG, podstaw prawa pracy i umow cywilnych, rozumienia tresci umow (nie
    > tylko zwiazanych z praca, ale i dotyczacych pozyczek, najmu i innych
    > czesto spotykanych sytuacji), wyszukiwania informacji i kilku innych
    > rzeczy, z ktorymi duza czesc spoleczenstwa slabo sobie radzi, a ktorych
    > nieznajomosc potrafi powodowac przykre sytuacje.

> [...]
    Dodam jeszcze, ze zalozeniem studiow jest to, ze ma tam nastapic swego
    rodzaju "szkola zycia" i ci, ktorzy nie posiadaja wymienionych przez Immone
    zdolnosci po prostu dosc szybko ze studiow wylatuja... niestety zalozenie, a
    rzeczywistosc... zreszta szkoda slow. W koncu czlowiek z "wyksztalceniem
    wyzszym" to nie osoba obkuta w wybranej dziedzinie (do obkuwania sie w
    roznych profesjach sa techinka, szkoly policealne, szkolenia zawodowe), ale
    ktos kto reprezentuje soba "cos wiecej".

    pozdr