PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzczepionka przeciw grypie vaxigrip - koszt ? › Re: Szczepionka przeciw grypie vaxigrip - koszt ?
    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szczepionka przeciw grypie vaxigrip - koszt ?
    Date: Sat, 4 Nov 2006 13:28:03 +0100

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@u...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:1l3q1kscvsi71.5c6ungrv4p3j.dlg@40tude.net...
    > do kasy firmy jakiś tam procent wartości szczepionki. Nie znam sposobu
    > wyliczenia tej kwoty, ale jest to kwota niższa od ceny zakupu
    szczepionki
    > (nie wiem jak to księgowa wyliczyła, ale to dość skomplikowane
    > obliczenia). Pracownicy, niejako "dla świętego spokoju" wpłacili tę
    > kwotę do kasy firmy i tu zapraszam do dyskusji... na temat rozegrania
    > sprawy przez pracodawcę.

    Pracodawca miał słuszność, to nie jego wina, tylko przepisów. Pieniądze
    wydane przez pracodawcę na szczepionki nie są zwolnione z podatku
    dochodowego od osób fizycznych, ani ze składek zusu. De fakto, mógł wam
    tą kwotę doliczyć do poborów. Ale może program kadrowy tego by nie
    łyknął. Wyliczenie? Proste:
    Przykład. Wartość szczepionki 100 zł (pewnie mniejsza była).
    *z tego składki zus 18,71% czyli 18,71 zł
    *podstawa składki zdrowotnej 100-18,71=81,29 zł
    *koszt uzyskania przychodu = 0 (załóżmy, że to jest dodatkowa wypłata, a
    już jedna w miesiącu była)
    * podstawa opodatkowania = 81,29= 81 zł
    * podatek naliczony 19% (albo 30, 45) = 81*19%=15,39
    *kwota wolna = 0 (tak sam o jak w przypadku kup)
    * składka zdrowotna odliczana od podatku 7,75% = 81,29*0,775=6,30 zł
    * pozostała część składki zdrowotnej 81,29*8,75% - 6,30 = 0,81 zł
    * podatek należny = 15,39-6,30=9,09 = 9 zł

    Czyli jeżeli pracodawca wydał 100 zł, to powinniście wpłacić
    18,71+9+0,81 = 28,52 zł
    Np. do składek zus, pracodawca od tych 100 zł, swoją część dorzuca.

    W przybliżeniu. U poszczególnych osób mogą się różnić kwoty z powodu
    zaokrągleń. Np. składki zus, do zusu (w dokumencie rca) jako podstawę
    wpisuje się sumę brutto wypłat, czyli jak ktoś pobory miał brutto 1300 i
    szczepionke, to powinno się wpisać 1400 zł i od tego policzyć składki,
    to są groszowe sprawy, ale w księgowości czasami tego 1 grosza sie parę
    godzin szuka.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)