PracaGrupypl.praca.dyskusjeSystem akordowy vs. nadgodziny › Re: System akordowy vs. nadgodziny
    From: "Jackare" <j...@B...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: System akordowy vs. nadgodziny
    Date: Fri, 27 Jul 2007 11:27:57 +0200

    > Natomiast perspektywa płacenia stałej pensji + nadgodziny (żeby uniknąć
    > tej "drugiej waluty" jest przerażająca - wszyscy zaczną wyrabiać tylko
    > normę,
    > przez resztę czasu będą oglądać laski w Internecie, ew. wysiadywać
    > dupogodziny, żeby dostać więcej kasy (i kombinować jak oślica górska na
    > trekkingu), i trzeba będzie nad każdym stać i sprawdzać, co i ile zrobił.
    > Więc cały czas mam nadzieję, że kwestię tych cholernych nadgodzin przy
    > systemie akordowym da się obejść.

    Imho rozwiązanie jest proste:
    1. Podnieśc normę śrubek ilośći za godziny standardowe (oczywiście bez
    zmiany wynagrodzenia na standardowe 8 godzin). Jeżeli wszyscy się wyrabiają
    bez bólu to znaczy że norma jest ustawiona zbyt nisko. Jeśli więc posiadanie
    rezerwy wydajności nie jest dla firmy jakimś krytycznym parametrem (a są
    fimy dla których jest), mozna tą wydajność podnieść zmianą normy.
    2. Podnieść stawkę za śrubki ponadnormatywne, jednym ruchem mozna wtedy
    załatwic sprawę premii i nadgodzin. Jezeli pracownik wyrobi ponadnormatywna
    ilość w 8 godzinach - ma premię, jeżeli będzie siedziec dłuzej, to do 8
    godzin ma premie a powyżej nadgodziny.
    Znając normę na 8 godzin mozna obliczyć normę na godzinę i stawkę za śrubki
    po 8 godzinach podnieść na tyle aby oscylowała w okolicach stawki
    nadgodzinowej.
    Najważniejsze w tym wszystkim jest wg mnie aby wyjść od podniesienia normy
    za standardowe 8 godzin.
    --
    Jackare