PracaGrupypl.praca.dyskusjeSystem akordowy vs. nadgodziny › Re: System akordowy vs. nadgodziny
    From: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: System akordowy vs. nadgodziny
    Date: Thu, 26 Jul 2007 12:09:57 +0000 (UTC)

    TEJOLIK <N...@G...PL> napisał(a):

    > Nic. Pracownik może swoje zapiski wyrzucić albo zostawić do palenia nimi
    > w piecu w zimowe dni.

    No więc to jest nieoczywiste. Z poniższego bełkotu:

    http://prawo-pracy.pl/forum/viewtopic.php?
    p=12074&sid=f04146d883e76997fc1c1dcf3c86114c

    udało mi się wysnuć wniosek, nie wiem, czy prawdziwy, że system akordowy nie
    wyklucza konieczności płacenia za nadgodziny, ale wtedy, gdy jest on, hm,
    niejako ułomny, tzn. jeśli pracownik nie jest w stanie wykonać normy w
    przepisanym czasie albo jeśli pracodawca domaga się od niego w pracy w
    nadgodzinach, mimo że norma została już wykonana. Tu nic takiego nie ma
    miejsca, pracownicy wyrabiają się z normą w 8 h, a wszystko, co powyżej,
    robią na własne życzenie - nikt ich do tego nie zmusza. Mogą zrobić normę i
    do domu. Ale jak chcą, mogą sobie wziąć i tonę tych śrubek i wkręcać sobie w
    weekend w domu.

    --
    JoP