PracaGrupypl.praca.dyskusje › System 4-ro brygadowy

  • 1. Data: 2004-04-08 15:58:06
    Temat: System 4-ro brygadowy
    Od: "Witek" <sheepor@WYTNIJ_SPAMbeer.one.pl>

    Witam

    Czy pracodawca może zarządać od pracownika aby pracował w systemie 4-ro
    brygadowym bez żadnej zmiany w umowie pracy ?

    Czy za pracę w systemie 4-brygadowym nalezy się jakiś dodatek do
    wynagrodzenia ?

    Pozdrawiam
    Witek

  • 2. Data: 2004-04-11 09:06:09
    Temat: Re: System 4-ro brygadowy
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    Witek wrote:

> [...]
    > brygadowym bez żadnej zmiany w umowie pracy ?
    >
    > Czy za pracę w systemie 4-brygadowym nalezy się jakiś dodatek do

    Możliwe że teraz coś się pozmieniało, ale kiedyś zmiana systemu pracy na
    4-brygadowy nie wymagała zmiany umowy o pracę. Dodatek przysługiwał (20% -
    nie pamietam czy nie była to wewnętrzna regulacja w firmie) poza tym w
    systemie czterobrygadowym przekraczało się normę czasu pracy/tydzień i te
    "nadmiarowe" godziny były dodatkowo płatne.
    A tak przy okazji jeśli masz możliwość to proponowałbym zmienić firmę -
    praca w systemie 4-brygadowym jest wyjątkowo po**** (wiem bo kilka lat tak
    robiłem).

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2004-04-12 00:46:20
    Od: "Witek" <sheepor@WYTNIJ_SPAMbeer.one.pl>

> [...]
    > systemie czterobrygadowym przekraczało się normę czasu pracy/tydzień i te
    > "nadmiarowe" godziny były dodatkowo płatne.

    Dokładnie wychodzi okolo 3-4 dni wiecej w miesiącu. Wiec chyba powinni to
    zapłacić jako godziny nadliczbowe.
    Co w sytuacji kiedy tego nie chcą zrobić ?

    > A tak przy okazji jeśli masz możliwość to proponowałbym zmienić firmę -
    > praca w systemie 4-brygadowym jest wyjątkowo po**** (wiem bo kilka lat tak
    > robiłem).
    Mam zamiar odmówić , więc najprawdopodobniej tak to się skończy :)

    Pozdrawiam
    Witek

  • 4. Data: 2004-04-13 07:43:48
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    Witek wrote:

    > Dokładnie wychodzi okolo 3-4 dni wiecej w miesiącu. Wiec chyba powinni to
    > zapłacić jako godziny nadliczbowe.
    > Co w sytuacji kiedy tego nie chcą zrobić ?
    Najlepiej przejść się do radcy prawnego (przepisy prawa pracy odnośnie
    systemu czterobrygadowego są dość pokrętne i skomplikowane) niech dokładnie
    obliczy ile firma jest winna do zapłacenia i dostarczyć
    zarządowi/właścicielowi firmy pismo przedprocesowe z żądaniem wypłacenia
    zaległej kasy. Powinno zadziałać :)

    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2004-04-15 15:37:35
    Od: "MarcinekP" <p...@g...pl>

    > Czy pracodawca może zarządać od pracownika aby pracował w systemie 4-ro
    > brygadowym bez żadnej zmiany w umowie pracy ?

    może, aneksując warunki pracy, ktore ty mozesz przyjac albo i nie
    > Czy za pracę w systemie 4-brygadowym nalezy się jakiś dodatek do
    > wynagrodzenia ?

    W systemie 4-brygadowym godziny dodatkowe (wykraczajace poza wymiar czasu
    pracu) rozlicza sie w tzw. okresie rozliczeniowym.
    Wychodza za to dni wolne ktore pracodawca ma obowiazek udzielic ci w danym
    okresie rozliczeniowym, a o ile nie ma takiej możliwości za nie zapłacic.
    Co do dodatku to oczywiscie należy sie za prace w godzinach nocnych 20%
    dodatku do godziny pracy w nocy oblicznaje od płacy minimalnej (824)
    wynagrodzenia.

    to tyle pozdrawiam