PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwiadectwo Pracy › Re: Swiadectwo Pracy
    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Swiadectwo Pracy
    Date: Wed, 2 Feb 2005 22:36:10 +0100

    Użytkownik "J&B" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ctr4lq$dqp$1@news.onet.pl...

    > a mogę żądać wpisania w świadectwo wyrok sądu pracy mówiący że mnie
    > zwolniono bezskutecznie

    Skoro nie zostałeś przywrócony do pracy, to znaczy, że zostałeś
    zwolniony skutecznie.
    Być może z naruszeniem przepisów prawnych nastąpiło zwolnienie, ale to
    ustalał sąd i otrzymałeś odszkodowanie.

    Nie ma powodu opisywania w świadectwie pracy przebiegu i wyniku sprawy
    sądowej, jaką wytoczyłeś pracodawcy, i w świadectwie pracy nie ma na
    to odpowiedniej rubryki.

    Ponadto radziłabym nazywać sprawy po imieniu, tak jak się nazywają.
    Zwolniony zostałeś skutecznie i nie używaj ciągle sformułowania
    "bezskuteczne zwolnienie".

    Twoje odwołanie od wypowiedzenia do sądu pracy zostało uwzględnione.
    Sąd przyznał Ci odszkodowanie za uchybienia popełnione przez
    pracodawcę przy wypowiedzeniu i tylko tyle i nic więcej.

    Dopiero teraz zauważyłeś błąd w końcowej dacie zatrudnienia, więc
    zwróć się do pracodawcy, żeby naprawił swój błąd, którego pewnie nie
    jest świadomy, skoro Ty dopiero po roku ten błąd zauważyłeś.

    Oczywiście, możesz od razu wytoczyć następną sprawę sądową pracodawcy
    o sprostowanie świadectwa pracy (w którym potwierdził nieprawdę), ale
    trzeba przyznać, że pracownik ma tylko 7 dni na zauważenie w
    świadectwie pracy niezgodności ze stanem faktycznym. Więc sąd też może
    się zastanawiać, czy nie oddalić Twojego pozwu.

    Radziłabym załatwić sprawę polubownie: pracodawca, któremu zwrócisz
    uwagę na popełnienie błędu, prawdopodobnie bez oporów, wyda Ci
    poprawne świadectwo pracy.

    A zwolnienie było skuteczne.

    wa