PracaGrupypl.praca.dyskusjeStosunki z byłym pracodawcą › Re: Stosunki z byłym pracodawcą
    From: "jcm" <j...@1...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Stosunki z byłym pracodawcą
    Date: Mon, 26 Jul 2010 20:01:31 +0200

    news:i2kaiv$fec$1@news.dialog.net.pl...
    > Sorry, ale nie łącz mnie z tym łachem, bardzo proszę. Nie widzisz, że mu nawet
    > nie odpowiadam?

    Nic mi do waszych porachunków. :D

    > Wygasła???

    Czy dla omawianego przypadku ma znaczenie sposób zakończenia stosunku pracy
    przez pracownika? Wydaje mi się, że nie.
    Następuje termin, po którym przestaje byc pracownikiem tej firmy, i już.

    > Zaraz, zaraz. Raz piszesz, że prosi, a raz, że wzywa.

    Po prostu dzwoni do byłego pracownika i mówi mu, że ten jest zobowiązany do
    przyjazdu do firmy, celem przeszkolenia następcy (nieodpłatnego).
    W sumie wzywa. Uważa, że pracownik jest mu dłużny wykonania tego przeszkolenia.

    > Sprawa jest prosta. Obowiązki pracownicze obligują cię w czasie istnienia
    > stosunku pracy. Po jego rozwiązaniu (bądź wygaśnięciu - to nie to samo!)
    > nie jesteś już pracownikiem.

    Ano nie jestem.

    > Ale mogłeś pewnych obowiązków nie dopełnić w czasie gdy pracownikiem
    > byłeś. Wówczas pracodawca może zgodnie z KP dochodzić roszczeń w
    > okresie 3 lat (ty także).
    > W opisanej przez ciebie sytuacji nie miałeś kogo przeszkolić w czasie,
    > gdy obowiązywał stosunek pracy, nie nastąpiło więc niedopełnienie
    > obowiązków pracowniczych.

    Ok. Rozumiem. To obowiązuje tylko, jeśli zatrudni następcę w czasie, gdy jestem
    jeszcze pracownikiem firmy i mam taki obowiązek na piśmie.

    Weźmy inny przykład:
    W dziale IT pracuje dwóch ludzi: Starszy Cieć (SC) i Młodszy Cieć (MC) - SC ma
    nieco szerszy zakres obowiązków i uprawnień, np. dostęp do niektórych haseł.
    SC wypowiada umowę (dla uproszczenia, okres 2-tyg.)
    Po terminie wypowiedzenia, MC przejmuje prawie wszystkie obowiązki SC na
    polecenie szefa. To wydaje się naturalne. Jednak po pewnym czasie, po kilku
    miesiącach, okazuje się, że MC musi wykonać czynności wymagające dostępu do
    haseł i znajomości pewnych procedur, których SC nie przekazał (ze względu na to,
    że MC oficjalnie nie miał wystarczających uprawnień, więc SC nie traktował go
    jako swego następcę).
    I teraz pracodawca dzwoni do SC, nakazując SC przyjazd do firmy i przeszkolenie
    uzupełniające MC w ramach dopełnienia obowiązków w zakresie przeszkolenia,
    nieodpłatnie.
    Czy pracodawca miał takie prawo? Pracodawca twierdzi, że naturalnym było
    przejęcie przez MC obowiązków, które dotychczas wykonywał SC, a SC powinien
    przekazać mu wszystkie tajemnice, czego nie zrobił.
    (Pracodawca nie awansował MC na SC, z obawy o podniesienie MC wynagrodzenia do
    poziomu SC :))) ).

    j.