PracaGrupypl.praca.dyskusjeStosunki z byłym pracodawcą › Re: Stosunki z byłym pracodawcą
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Stosunki z byłym pracodawcą
    Date: Fri, 23 Jul 2010 16:42:38 +0200

    W wiadomości news:1bksdzq4piht6.dlg@wazzenon.pl Yakhub <y...@g...pl>
    pisze:

    > Czy po złożeniu wypowiedzenia i upływie jego okresu, (były już) pracownik
    > ma jakiekolwiek zobowiązania względem swojego (byłego już) pracodawcy?
    Ew. umowa (osobna) o zakazie konkurencji, zawarta zgodnie z zasadami prawa
    pracy.

> [...]
    > I teraz: na zdrowy rozsądek - umowa została wypowiedziana, okres
    > wypowiedzenia minął, pracownik nie ma z firmą nic wspólnego, niech sobie
    > radzą sami. O hasłach były pracownik wręcz powinien zapomnieć.
    > Z drugiej jednak strony - jestem w stanie sobie wyobrazić sytuację, kiedy
    > taki pracownik z czystej złośliwości, informacji po sobie nie pozostawia
    > (lub pozostawia celowo niepełną) i z premedytacją o wszystkim "zapomina" -
    > w praktyce byłby to sabotaż, mogący pracodawcę _bardzo_ dużo kosztować.
    > Jak takie coś powinno (w teorii) wyglądać?
    Normalnie. Hasła nie są pracownika tylko pracodawcy, on je tylko
    sprokurował.
    Ja bym normalnie spisał odpowiednią dokumentację i złożył (za
    potwierdzeniem) pracodawcy odchodząc z roboty, to taka etyka zawodowa.
    Ale jeśli pracownik nie szanował się i nie postąpił etycznie, zaś pracodawca
    nie zadbał to teraz, po ustaniu stosunku pracy, może mu skoczyć albo żebrać
    oferując zapłatę.
    Metody radzenia sobie ze szwankującymi urządzeniami metodą "z fleka" itp. to
    zupełnie inna sprawa. Tego bym - co do zasady - odchodząc nie powiedział, to
    moja sprawa, moja wiedza, moje doświadczenie.
    Ale gdyby jakimś cudem pracodawca nie był kutasem, to rozstając się w
    przyjaznej atmosferze, po uczciwej współpracy może bym coś tam prywatnie
    doradził... ;)

    --
    Jotte