PracaGrupypl.praca.dyskusjeStatystyki grupy pl.praca.oferowana - czerwiec 2005 › Re: Statystyki grupy pl.praca.oferowana - czerwiec 2005
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Statystyki grupy pl.praca.oferowana - czerwiec 2005
    Date: Sun, 03 Jul 2005 17:30:57 +0200

    Pięknego dnia 3 Jul 2005 16:49:16 +0200, Wojciech Bańcer

    >Nielogicznym na ten przykład (przynajmniej dla mnie) jest podejście jakie
    >zaprezentowałeś wyżej. Biorąc pod uwagę jakie ogłoszenia się pojawiają
    >(w większości) na pl.praca.oferowana, biorąc pod uwagę medium dostępowe
    >(internet i usenet), na jakiej podstawie uważasz iż główną grupą docelową
    >tej grupy są ludzie zdesperowani i bez środków do życia?

    To, co napisałem odnosiło się do stwierdzenia Grega i nie to uważam za
    cel PPO.

    IMO misją PPO powinno być przyczynianie się do rozwoju gospodarczego i
    zwiększania dobrobytu poprzez pomaganie pracodawcom znalezienie
    najlepszych pracowników a pracownikom najlepszej pracy.

    To nie jest tak, że odrzucając ogłoszenie szkodzisz tylko pracodawcy
    czy pracownikowi. Przez to, że nie dojdzie do optymalnego dobrania
    stron traci również konkurencyjność danej firmy na rynku
    (międzynarodowym) ze wszystkimi tego implikacjami. Traci również
    pracownik, który nie znajdzie najlepszej dla niego pracy (albo w ogóle
    jej nie znajdzie).

    Generalnie - wszelkie utrudnienia dla dobierania
    pracowników/pracodawców (jak również bardziej ogólenie - wszelka
    biurokracja i stawianie _nie_niezbędnych_ wymagań) tylko utrudnia
    rozwój i szkodzi gospodarce i Polsce.

    Dlatego ja jestem za zliberalizowaniem i pozostawieniem niezbędnego
    minimum wymagań zarówno co do postów na PPO jak i prowadzenia
    działalności gospodarczej (ale to już inna bajka).

    Wymagania co do kosmetyki i kodowania postów na grupie uważam, jeżeli
    nie wpływa to na czytelność postu, za sztukę dla sztuki i pozbawianie
    obydwu stron szansy na rozwój w imię... No właśnie, w imię czego?

    >Szczerze takim ludziom współczuję, ale naprawdę nie uważam żeby
    >zmniejszanie wymagań względem pracodawców i wynoszenie tych ostatnich
    >na piedestał miało im w jakikolwiek sposób pomóc. Już prędzej im
    >(na dłuższą metę) zaszkodzi.

    W jaki sposób zaszkodzi i komu przepuszczenie kilku robaczków w treści
    posta? Za to szybciej, łatwiej, przyjemniej będzie się pracowało
    moderatorom, szybciej będą ogłoszenia pojawiały się na grupie i więcej
    udanych związków firma-pracownik zostanie zawartych przez usenet - i
    to powinno być celem nadrzędnym dla PPO.

    >Specjaliści z kolei to grupa osób dość wybrednych, dla których takie
    >rzeczy jak poprawne kodowanie, czy właściwe przedstawienie oferty
    >potrafią mieć znaczenie i to duże.

    Jeżeli specjalista-"informatyk" nie potrafi zrozumieć, że kadrowcy nie
    są ekspertami od kodowania, błędów w outlooku itd, i szkoda im czasu i
    pieniędzy (zarówno swoich jak i pracodawcy) to mają poważny problem z
    priorytetami. Ba, być może wymagając takiego kodowania ogłoszeniodawcy
    zostają pozbawieni pierwszego sita - odsiania takich doktrynerów.

    >'Praca' to nie tylko 'umowa o pracę'. Część form zatrudnienia
    >jest ujęta w kodeksie cywilnym.

    Nie - to już jest wykonywanie zlecenia, dzieła albo współpraca firm ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded