PracaGrupypl.praca.dyskusjeStatystyki grupy pl.praca.oferowana - czerwiec 2005 › Re: Statystyki grupy pl.praca.oferowana - czerwiec 2005
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Statystyki grupy pl.praca.oferowana - czerwiec 2005
    Date: 3 Jul 2005 16:49:16 +0200

    Kaizen napisał(a):

    > Zobaczymy, czy jak nie będziesz miał co do gęby włożyć to też będzie
    > "zwykły interes".

    Przykro mi, ale nie mogę kształtować polityki moderowania na ppo zgodnie
    z punktem widzenia desperatów. Choćby z tego powodu, że ten punkt
    widzenia jest wypaczony zbyt emocjonalnym, a przez to zbyt nielogicznym
    podejściem do sprawy.

    Nielogicznym na ten przykład (przynajmniej dla mnie) jest podejście jakie
    zaprezentowałeś wyżej. Biorąc pod uwagę jakie ogłoszenia się pojawiają
    (w większości) na pl.praca.oferowana, biorąc pod uwagę medium dostępowe
    (internet i usenet), na jakiej podstawie uważasz iż główną grupą docelową
    tej grupy są ludzie zdesperowani i bez środków do życia?

    Szczerze takim ludziom współczuję, ale naprawdę nie uważam żeby
    zmniejszanie wymagań względem pracodawców i wynoszenie tych ostatnich
    na piedestał miało im w jakikolwiek sposób pomóc. Już prędzej im
    (na dłuższą metę) zaszkodzi.

    Osobiście staram się kształtować zasady tak, by służyły nie tylko
    pracobiorcom, ale również pracodawcom. Tym drugim nie zależy zazwyczaj
    na zatrudnieniu byle kogo, ale na znalezieniu dobrego specjalisty
    (tak wskazuje tematyka i profil ogłoszeń - głównie branża IT).

    Specjaliści z kolei to grupa osób dość wybrednych, dla których takie
    rzeczy jak poprawne kodowanie, czy właściwe przedstawienie oferty
    potrafią mieć znaczenie i to duże.

    > Praca nie jest zwykłym towarem i jej sprzedaż to nie jest zwykły
    > interes (ma za duże znaczenie społeczne - zresztą to oczywiste,
    > dlatego reguluje to KP ani prawo cywilne).

    'Praca' to nie tylko 'umowa o pracę'. Część form zatrudnienia
    jest ujęta w kodeksie cywilnym.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl