PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkutki zwolnienia dyscyplinarnego › Re: Skutki zwolnienia dyscyplinarnego
  • Data: 2006-07-24 10:06:32
    Temat: Re: Skutki zwolnienia dyscyplinarnego
    Od: "blondi" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Aoshi napisał(a):
    > Zastanawiam się na porzuceniem pracy jako sposobem na uniknięcie
    > okresu wypowiedzenia. Jakie będą skutki, jeżeli pracodawca zwolni
    > mnie wtedy za ciężkie naruszenie obowiązków (nie przyjście do
    > pracy) ?

    Sprobuj rozwiazac umowe za porozumieniem stron. Zawsze mozesz
    powiedziec, ze jestes chory i w innym przypadku caly okres
    wypowiedzenia bedziesz na zwolnieniu.

    > W szczególności interesuje mnie:
    > - Czy przy zatrudnianiu się u nowego pracodawcy będę musiał
    > poinformować go o moim wcześniejszym zwolnieniu dyscyplinarnym?
    > (Przypuszczam że potrzeba podania tej informacji może wyniknąć np.
    > przy wypełnianiu papierów dotyczących poprzedniej pracy, potrzebnych
    > pracodawcy żeby wiedział jak płacić składki podatek i ZUS.)

    Nastepnemu pracodawcy dajesz swiadectwo pracy, na ktorym jest napisane
    w jaki sposob zostala rozwiazana umowa.

    > - Czy tracę prawo do emerytury za okres przepracowany przed tym
    > zwolnieniem? Za całość czy tylko jakiś fragment?

    Nie, to byl normalny okres skladkowy.

    > - Czy mój urlop znowu zacznie się od 20 dni rocznie, jeżeli obecnie
    > mam już 26 ?

    Wydaje mi sie, ze nie. Przepracowales ten okres. Zrobiles tylko
    swinstwo pracodawcy. A to z tego co wiem, nie wplywa na wymiar urlopu
    czy emerytury.

    Jednak posiadanie swiadectwa pracy z dyscyplinarka moze Ci niezle
    zaszkodzic... Sa pracodawcy, ktorzy nie zatrudniaja osob, ktore maja
    takie rzeczy w papierach. Postaraj sie zalatwic to w normalny sposob -
    najlepiej porozumienie stron.

    Blondi