PracaGrupypl.praca.dyskusjeŚcieżki rozwoju studenta IT › Re: Ścieżki rozwoju studenta IT
    From: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ścieżki rozwoju studenta IT
    Date: Wed, 19 Oct 2005 12:09:52 +0200

    Adrian napisał(a):
    > Jak ktoś ma bogatych rodziców i przebalował sobie 5 lat na lekkich studiach
    > to mu dobrze mówić, informatyka to 5 lat wyrwane z życiorysu, nic dziwnego
    > że chcę zarabiać więcej, niż pracownik fizyczny, który po zawodówce pracował
    > 40h/tydzień a potem koledzy, panienki i TV
    Pracowales kiedys fizycznie? Moj tata pracuje jako kierowca - nie
    pamietam zeby kiedys pracowal 8h/dobe - zawsze wiecej. Szwagier pracuje
    fizycznie - 10-11godz/dobe, przychodzi, przebierz sie, zje cos albo i
    nie i wypad - nie na panienki czy tv a budowac wlasny dom. Kolega
    pracuje fizyczine - wraca do domu z pracy tak zrabany ze czesto nie ma
    sily sie przebrac. Zarejestrowani na najnizsza krajowa, dostaja wiecej
    ale roznice pod stolem (zatem jesli zachoruja to chorobe maja placone od
    tego co zgloszone, do tego jesli szef bedzie mial kiepski humor i
    stwierdzi ze im da mniej to i tak mu nic nie moga zrobic bo na umowie
    maja 800 z groszami brutto), pracuja w wigilie, sylwester, przerwe
    swiateczna, urlop moga dostac ale w terminie takim ze nie wiadomo co z
    nim zrobic. Do tego ryzykuja zdrowie - wypadki samochodowe (kierowca
    zawodowy ma wieksza szanse na wypadek niz kierowca niezawodowy), choroba
    pluc (szwagier pracuje w warunkach duzego zapylenia), smierc/kalectwo w
    wyniku wypadku w kopalni. Zero premii swiatecznych (poza gornikami, Ci
    maja tutaj lepiej), dodatkowych bonusow.
    A ja pracuje jako informatyk - 8-8.5godz/dziennie, premie wakacyjne i
    swiateczne, urlop w sensownym terminie, wolne w wigilie, sylwester,
    wolne dni typu 2 maj, to co dostaje to mam na umowie, oplacony abonament
    w prywatnej przychodni (medicover). Przychodze z pracy, mam czas zeby
    pomoc zonie przy gotowaniu obiadu, sprzataniu, moglbym wyskoczyc do
    kina, na miasto itp

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl