PracaGrupypl.praca.dyskusjeRynek pracy dla adminow w Wawie › Re: Rynek pracy dla adminow w Wawie
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rynek pracy dla adminow w Wawie
    Date: Sat, 17 Dec 2005 17:51:23 +0100

    Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości
    news:do1eni$i4k$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>
    > napisał w

    > Prowadzi do rozwoju gospodarki. Jak się nie zgadzasz ze mną to daj mi
    > jeden
    > przykład gospodarki, która się rozwaliła z powodu spadających cen.

    Obaj troche jednostronnie to traktujecie.

    Cene ustala rynek, a nie sprzedawca. Jak sprzedawca ustali cene nierynkowa -
    za droga - to nie sprzeda. Jak kupujacy ustali cene nierynkowa, za niska -
    to mu nikt nie sprzeda.

    W przypadku rynku pracy, po stronie sprzedajacego prace, czyli pracownika,
    mamy nietypowa sytuacje - w wielu przypadkach on musi te prace sprzedac, bo
    potrzebuje kasy na zycie. W sytuacji przymusu sprzedazy, czesto sprzedaje
    sie po cenach nizszych niz rynkowe (wyprzedaze po sezonie, wyprzedaze masy
    upadlosciowej itd.) ale nie wplywa to znaczaco na dlugofalowy poziom cen.
    Tzn. to, ze wszystkie sklepy odziezowe zaczna niedlugo wyprzedawac kolekcje
    zimowe, nie spowoduje trwalej obnizki cen ubran w ogole.

    Pracownik ma swoja prace co miesiac na nowo do sprzedania i choc moze w
    sytuacji przymusu sprzedac ja ponizej ceny rynkowej, w dlugim okresie spotka
    sie ze swoja cena rynkowa. Chyba, ze nie bedzie szukal.

    Natomiast niskie ceny to pojecie bardzo wzgledne; IMHO na wolnym rynku
    istnieje po prostu cena rynkowa, niska cena to moze byc narzucona przez
    panstwo cena maksymalna jak za PRLu. Mozna mowic o stosunku kosztow
    inwestycji do osiaganego z niej zysku lub stosunku cen do przecietnych
    zarobkow, ale te bywaja korzystne rowniez w panstwach, w ktorych ceny te sa
    subiektywnie wysokie.

    I.

    --

    www.immona.ownlog.com