PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozwiązanie umowy o pracę a zaległy urlop › Re: Rozwiązanie umowy o pracę a zaległy urlop
    From: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozwiązanie umowy o pracę a zaległy urlop
    Date: Mon, 12 Feb 2007 22:16:37 +0100

    Krzysztof nabazgrolił na ekranie:
    > Planuję w tym roku zmianę pracy. U obecnego pracodawcy mam umowę na czas
    > nieokreślony z miesięcznym wypowiedzeniem oraz prawo do 26 dni urlopu
    > wypoczynkowego. Z puli na rok 2006 pozostało mi jeszcze 15 dni urlopu.

    > 1. Jeśli pracodawca zdecyduje sie zatrzymać mnie w pracy na cały okres
    > wypowiedzenia to rozumiem że wypłaca mi normalne wynagrodzenie za okres
    > wypowiedzenia + ekwiwalent pieniężny za nie wykorzystany urlop. Czy
    > ekwiwalent ten równy jest 100% podstawy wynagrodzenia?

    Tak. Ekwiwalent jest liczony jako średnia wynagrodzenia z trzech ostatnich
    miesięcy np. (1000+1100+900)=3000/3=1000zl
    To następnie dzieli się przez współczynnik ekwiwalentu, który w roku 2007
    wynosi 21, czyli 1000/21=47,62 / i tyle masz ekwiwalnetu za jeden dzien
    urlopu/. Nieco inaczej się liczy jak ktoś nie przepracował całych 3
    miesięcy /np. był na zwolnieniu lekarskim/ -> wtedy należy 'uzupełnić'
    podstawę.

    > 2. Czy ekwiwalent należy się za 15 dni z roku 2006 czy też również za 6
    > dni z roku 2007 (bądź może 4 jeśli w okresie wypowiedzenia te 2 kolejne
    > dni nie są doliczane?)

    Należy ci się 15 dni zaległego, plus za 3 miesiace 2007 roku czyli
    26/12*3=6,5 tj. 7 dni (zaokrągla się do pełnych dni).
    Jak do końca marca nie wykorzystasz ani jednego dnia urlopu, wtedy
    powinieneś dostać ekwiwalent za 22 dni.

    > 3. Chciałbym również spytać jak wygląda sytuacja gdy pracodawca postanowi
    > wysłać mnie na urlop. Załóżmy że ma to być maksymalna ilość dni urlopu
    > jaki mi przysługuje - czy będzie to okres 15 dni roboczych czy też
    > powiększony o te dni z roku 2007?

    j/w, czyli do końca marca masz 22 dni urlopu (15+7).

    > 4. Tutaj gubię się już całkowicie. Nie bardzo rozumiem jak w tym wypadku
    > rozwiązywana jest kwestia wynagrodzenia. Jeśli zostanę wysłany na urlop w
    > okresie wypowiedzenia to otrzymam pensję za okres wypowiedzenia + za
    > urlop, czy tez tylko za urlop?

    Wtedy masz normalnie liczony tylko urlop. Ekwiwalent za niewykorzystany
    urlop - to jak sama nazwa wskazuje, należy się tylko jak ktoś nie
    wykorzystał urlopu w naturze.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)