PracaGrupypl.praca.dyskusje[dlugie] Rozterki prawie magistra: praca na uczelni vs. praca w korporacji (IT) › Re: Rozterki prawie magistra: praca na uczelni vs. praca w korporacji (IT)
    From: chojny <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozterki prawie magistra: praca na uczelni vs. praca w korporacji (IT)
    Date: Wed, 01 Aug 2007 14:16:11 +0200

    ADi napisal(a):

    > Zgadza sie, sam widzialem wiele ofert dla specjalistow od DSP i
    > programowania embedded systems, nawet w "mojej" okolicy (Cambridge,
    > UK) i prawie w kazdym wspominano o PhD (nawet jezeli nie byl to
    > podstawowy wymog). Tutaj posiadanie doktoratu akurat w Twojej
    > dziedzinie automatycznie wiaze sie z ciekawsza praca i lepszymi
    > pieniedzmi, a w Polsce... moze czasami przeszkadzac. Jednak do pelni
    > szczescia musisz miec jeszcze doswiadczenie w pracy nad komercyjnymi
    > projektami (podstawowy wymog w _kazdym_ ciekawszym oglaszeniu tutaj,
> [...]

    Dzieki za odpowiedz.

    Atmosfera na uczelniach faktycznie nie jest zbyt ciekawa i to jest
    glowny powod dla ktorego ciezko mi sie zdecydowac na ta opcje. Jednak u
    mnie na katedrze chyba powoli sie zaczyna cos zmieniac na lepsza (nie
    wiem czy dla doktorantow).
    Kierownik jest bardziej menadzerem niz naukowcem i ponoc zakontraktowal
    pare ciekawych projektow polskich i zagranicznych. Projekty zaczna byc
    realizowane od wrzesnia tego roku, wiec ciezko mi sie zorientowac jak to
    wszystko bedzie zorganizowane. Juz od jakiegos czasu katedra bierze
    udzial w projektach miedzynarodowych, ale w zasadzie to nie swiadczy o
    warunkach zatrudnienia. Plotki kraza ogolnie nie zbyt ciekawe:/.

    Dlatego tak jak piszesz, powoli zaczynam sklaniac sie ku pracy w korpo +
    ewentualnie zlecenia na katedrze lub zaoczne studia doktoranckie.

    Jeszcze pytanko odnosnie warunkow pracy w UK: bez wspomnianego przez
    Ciebie doswiadczenia czysto komercyjnego bedzie ciezko przejsc
    rekrutacje? Orientujesz sie jak podchodza pracodawcy do projektow
    quasi-komercyjnych realizowanych na uczelni?

    Wiem, ze na uczelni zapewne nie poznam zadnego "standardu" tworzenia
    produktu (specyfikacja/cykle tworzenia/dokumentacja itp), ale moze
    realizujac jakies ciekawe i innowacyjne projekty udaloby sie przebic.
    Jak myslisz?

    chojny