PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa kwalifikacyjna › Re: Rozmowa kwalifikacyjna
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozmowa kwalifikacyjna
    Date: Sun, 24 Feb 2008 17:49:20 +0100

    W wiadomości news:fppgb2$41s$1@news.onet.pl Z <a...@o...pl> pisze:

    > IMHO jakis quiz z podstaw prawa na codzien (chociaz
    > Konstytucja+KC+KP+cos z podatkow "na szostke" ;) ) powinien byc
    > wymagany do odbioru dowodu osobistego (a przez to i do nabycia prawa
    > glosu), a przynajmniej byc obowiazkowym przedmiotem na maturze.
    Z tą maturą - całkiem niezły pomysł.
    Co do zakresu - hmm... zobacz objętość KC (najobszerniejsza polska ustawa).
    Myślę, że tu nie znajomość jest potrzebna (to niemożliwe), lecz orientacja
    gdzie, czego i jak szukać. Czy tak jest - łatwo poznać po treści pytania,
    jakie czytamy.
    Ktoś pyta: "jak interpretować art. x KP, czy mam rację twierdząc, że..." i
    wszystko OK.
    A ktoś inny: "pracuję na umowę zlecenie na cały etat, mój szef...", no i już
    wszystko wiadomo.

    > No bo
    > jak mozna miec "zdolnosc do czynnosci prawnych" nie znajac podstaw
    > podstaw (powtorzenie intencjonalne) obowiazujacego prawa.
    Można. Zdolność (potencjalna) do _uczestnictwa_ w czynnościach prawnych nie
    oznacza i nie może znaczać konieczności znajomości przepisów prawa.
    Prawo się zmienia. Zaliczyłeś egzamin na PJ w konkretnych warunkach
    prawnych. Potem one się zmieniają, a ty możesz o tym nawet nie wiedzieć. Nie
    zwalnia cię to od odpowiedzialności za ich nieprzestrzeganie.
    Stare, ale prawdziwe: nieznajomość prawa szkodzi.

    --
    Jotte