PracaGrupypl.praca.dyskusjeRezultat rozmowy kwalifikacyjnej...? › Re: Rezultat rozmowy kwalifikacyjnej...?
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rezultat rozmowy kwalifikacyjnej...?
    Date: Thu, 17 Nov 2005 09:28:32 +0100

    Michał napisał(a):
    > Witam.
    >
    > Potem była rozmowa i również
    > powiedzieli, że się odezwą w przeciągu tygodnia.
    > Chodzi o to, że minęło już ok 10 dni i żadnej odpowiedzi. Czy powininem
    > zadzwonić i zapytać?
    Ja jestem zwolennikiem komunikacji do bólu, tzn. że ósmy dzień jeszcze
    bym przeczekał a dziewiątego dnia zadzwonił z pytaniem, czy proces trwa
    nadal, czy może coś się zmieniło etc.

    Staram się wyobrazić sobie Twoje obawy: pierwsza rozmowa kwalifikacyjna,
    staranie o pracę, nie wiadomo, czy zawracać głowę pracodawcy czy lepiej
    nie.
    W takich wypadkachm, najlepiej zadawać tzw. otwarte pytania - "Pani
    Basiu, biorę udział w rekrutacji X. Nie dostałem od Pani odpowiedzi, a
    już minęło 10 dni. Czy coś się zmieniło?" Na ogół p. Basia zacznie
    odpowiadać na podobnym poziomie ogólności, dochodząc do konkretów.
    Np.jeśli zapytasz - "czy proces jeszcze trwa?" pani Basia powie tak/nie.
    Jeśli zadasz pytanie otwarte - pani Basia może opowie o dyrktorze w
    Wawie, który miał rzucić okiem na aplikacje, ale nie mial czasu, więc to
    i tamto... Dostajesz więcej info, na podstawie której możesz wnioskować
    albo dalej pytać o to, co Cię interesuje.

    Pytania otwarte są do tego mniej inwazyjne i delikatniejsze a przez to
    łatwiej na nie szczerze odpowiedzieć.

    pozdr.
    m.