PracaGrupypl.praca.dyskusje › RMUA obowiazkowe czy juz nie ?

  • 1. Data: 2009-06-05 11:31:50
    Temat: RMUA obowiazkowe czy juz nie ?
    Od: z <z...@g...pl>

    Ksiegowa twierdzi ze nie obowiazkowe a w szpitalu ze obowiazkowe.
    Kto ma racje???

  • 2. Data: 2009-06-05 11:58:53
    Temat: Re: RMUA obowiazkowe czy juz nie ?
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 05 Jun 2009 13:31:50 +0200, z napisał(a):

    > Ksiegowa twierdzi ze nie obowiazkowe a w szpitalu ze obowiazkowe.
    > Kto ma racje???

    To pewnie księgowa pokroju melisy ;)
    Jeszcze nie weszło (to była propozycja by RMUA wydawać raz do roku
    obowiązkowo, lub co np. miesiąc ale na żądanie pracownika).

  • 3. Data: 2009-06-05 12:49:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-05, Herald <h...@o...eu> wrote:

    [...]

    > To pewnie księgowa pokroju melisy ;)
    > Jeszcze nie weszło (to była propozycja by RMUA wydawać raz do roku
    > obowiązkowo, lub co np. miesiąc ale na żądanie pracownika).

    A z jakiego niby to przepisu wynika _obowiązek_ dostarczania
    pracownikowi konkretnie RMUA?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2009-06-05 13:01:33
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia 5 Jun 2009 14:49:43 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > A z jakiego niby to przepisu wynika _obowiązek_ dostarczania
    > pracownikowi konkretnie RMUA?

    Każdy płatnik składek jest zobowiązany do przekazywania ubezpieczonemu, za
    którego oblicza i odprowadza składki, pisemnej informacji dotyczącej danych
    zawartych w raportach imiennych, przekazanych do ZUS-ustawa z dnia 13
    października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr 137,
    poz. 887 z późn. zm.).Przepis ten wskazuje tylko na obowiązek przekazania
    raportu ZUS RMUA dla pracownika-ubezpieczonego, lub inny dokument, w którym
    będą zawarte wszystkie informacje zgodnie z rozporządzeniem.

  • 5. Data: 2009-06-05 14:14:08
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 05 Jun 2009 15:16:18 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Czyli nie konkretnie RMUA - może być zwykły "pasek" z informacjami...

    Nie, ale musi zawierać dokładnie te dane które wymienia rozporządzenie.
    Można samemu stworzyć jakiś "kwit" i go wydawać pracownikom, ale .... po co
    sobie robić dodatkowa pracę skoro wystarczy tylko wykonanie paru kliknięć
    myszką i już się dokładnie dokument spełniający wymagania rozporządzenia i
    wydrukowanie go bezpośrednio z "Płatnika".

    --
    AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3000@3650MHz || Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
    ATI Radeon HD3300 (DirectX10) 128MB DDR3 1333MHz || Zalman ZM600-HP (600W)

  • 6. Data: 2009-06-05 14:21:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-05, Herald <h...@o...eu> wrote:

    [...]

> [...]
    > zawartych w raportach imiennych, przekazanych do ZUS-ustawa z dnia 13
    > października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr 137,

    I fajnie. Ten przepis znam, ale:
    - skąd wywodzisz obowiązek przekazywania tego ubezpieczonemu co miesiąc
    - i dlaczego akurat RMUA, a nie np. pasek z wypłatą, gdzie te same
    informacje też są podawane?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2009-06-05 14:39:30
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Wojciech Bancer pisze:
    > I fajnie. Ten przepis znam, ale:
    > - skąd wywodzisz obowiązek przekazywania tego ubezpieczonemu co miesiąc
    > - i dlaczego akurat RMUA, a nie np. pasek z wypłatą, gdzie te same
    > informacje też są podawane?

    Niekoniecznie wszystkie. Zazwyczaj na takim pasku nie ma okresów
    przerw (RSA).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2009-06-05 14:48:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-05, Nikiel ;) <n...@O...poczta.fm> wrote:

    [...]

    > Niekoniecznie wszystkie. Zazwyczaj na takim pasku nie ma okresów
    > przerw (RSA).

    Przecież blok ten nie jest obowiązkowy, jak okres przerw nie wystąpił. :-)
    Wracając do tematu wątku - RMUA obowiązkowe _nie jest_ i rzeczona pani
    w szpitalu się go raczej domagać nie powinna.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-06-05 17:03:08
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 5 Jun 2009 16:21:37 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > I fajnie. Ten przepis znam, ale:
    > - skąd wywodzisz obowiązek przekazywania tego ubezpieczonemu co miesiąc

    Pewnie z tego że za taki okres odprowadza się składki?
    No chyba że otrzymujesz kwartalne albo w innych przedziałach czasu
    wynagrodzenie podlegające oskładkowaniu.

    > - i dlaczego akurat RMUA, a nie np. pasek z wypłatą, gdzie te same
    > informacje też są podawane?

    No przecież nikt nie mówi że to musi być RMUA - możesz to wydrukwawć,
    napisać i na papierze toaletowym - byleby ten taśmociąg zawierał dane które
    tam muszą się znajdować. Nikiel już wskazała że np. RSA nie dotyczy tylko
    samego wynagrodzenia gwarantowanego z powodu choroby, ale może być także z
    kodem np. urlopu bezpłatnego.

  • 10. Data: 2009-06-05 17:09:24
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 05 Jun 2009 18:17:13 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Po to, że możesz mieć system, który robi to za Ciebie, a jest
    > wygodniejszy w obsłudze i połączony z systemem księgowym do zarządzania
    > w firmie. Dodatkowo można zaoszczędzić na papierze - gdyż te informacje
    > zmieszczą sie na pasku.

    No i co ci chodzi?
    Przecież napisałem że możesz to sobie sam drukować, może masz jakiś system
    informatyczny - grunt że na tym czymś mają się znaleźć wszystkie wymagane
    pozycje - wtedy będzie OK i zgodnie z prawem.
    Tylko konia z rzędem temu czy w czasie późniejszym uzna to ZUS w przypadku
    jakichś problemów - a było to już tutaj sygnalizowane że ZUS akceptuje
    tylko i wyłącznie RMUA a nie jakieś świstki papieru.

    A poza tym, z tego twojego systemu informatycznego dane i tak eksportujesz
    do płatnika i z niego wysyłasz dokumenty. Ale skoro lubisz sobie uprzykrzać
    i dodawać pracy, oraz potencjalnie robić problem pracownikom w przypadku
    konfliktu z ZUSem - twoja broszka.

    W płatniku - "Twórz raporty RMUA", wybierasz pracowników albo zostawiasz
    wszystkich i leci na drukarkę - raptem 5 sekund pracy :)
    Jeden lubi pomarańcze, ktoś inny skarpetki wąchać - ja osobiście wolę
    pomarańcze (i pracownikom drukuje RMUA z płatnika) :)