PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o swiadectwo pracy...

  • 1. Data: 2006-06-07 06:13:27
    Temat: Pytanie o swiadectwo pracy...
    Od: j...@g...pl

    Witam wszystkich,

    Mam pytanie odnosnie swiadectwa pracy...
    Mianowicie 30 maja kolezanka zlozyla wypowiedzenie i za porozumieniem stron
    rozwiazano umowe z dniem 31 maja.

    No i wczoraj dostala swiadectwo pracy no i juz nic z tego nie
    rozumie i mam kilka pytan.

    Przykladowo zatrudnienie bylo od 01.09.2000 - 31.05.2006

    No i tutaj pisze ze:

    "W okresie zatrudnienia pracownik wykorzystal urlop wypoczynkowy w
    wymiarze 10 dni"

    Jak ma to rozumiec ze przez te prawie 6 lat wykorzystala tyle urlopu
    czy przez ostatni rok?? (Fakt - dziewczyna ma sporo nadgodzin i
    ostatnio wolne brala za nadgodziny)...

    Inna sprawa.. czy na swiadectwie powinno pisac co z reszta urlopu
    niewykorzystanego ? (ze np. wyplacono ekwiwalent etc..?)

    --
    Pozdrowienia,
    j...@g...pl

  • 2. Data: 2006-06-07 15:07:14
    Temat: Re: Pytanie o swiadectwo pracy...
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    j...@g...pl napaskudziła na ekranie:

    > Przykladowo zatrudnienie bylo od 01.09.2000 - 31.05.2006

    > "W okresie zatrudnienia pracownik wykorzystal urlop wypoczynkowy w
    > wymiarze 10 dni"

    Podaje się urlop z ostatniego roku zatrudnienia czyli z 2006 - tak aby
    następny pracodawca nie udzielił więcej niż 20/26 dni wolnego.

    > Inna sprawa.. czy na swiadectwie powinno pisac co z reszta urlopu
    > niewykorzystanego ? (ze np. wyplacono ekwiwalent etc..?)

    Urlop należał się jej proporcjonalnie do okresu zatrudnienia, czyli przez 5
    miesięcy odpowiednio ((20/12)*5) lub ((26/12)*5) tj. 9/11 dni.
    Jeżeli pracownik nie wykorzystał tyle dni ile mu przysługiwało to powinien
    otrzymac ekwiwalent, ale na świadectwie wpisuje się te 9/11 dni. Nie ma
    potrzeby rozdzielania, że 7 dni wykorzystał 'w naturze' a za 2 dni
    wypłacono mu ekwiwalent.
    Jeżeli pracownik wykorzystał więcej dni, to wpisuje się tyle ile faktycznie
    był dni.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)