PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prosze o pomoc - Opieka nad dzieckiem

  • 1. Data: 2004-05-04 06:04:10
    Temat: Prosze o pomoc - Opieka nad dzieckiem
    Od: "Ender" <e...@p...onet.pl>

    Witam !

    Wlasnie udalo mi sie (od 1 maja) opuscic (przynajmniej na jakis czas) grono
    bezrobotnych.

    Po zalatwieniu wszystkich formalnosci dowiedzialem sie w kadrach, ze w
    zwiazku z tym, ze moja zona jest osoba bezrobotna nie przysluguja mi dwa dni
    urlopu z tytulu opieki nad dzieckiem.
    Od dluzszego czasu sledzilem grupe i pojawiajace sie na ten tenat watki i
    wydaje mi sie, ze jednak mam prawo do takiego urlopu.
    W kadrach poproszono mnie o podanie konkretnego artykulu prawnego, w ktorym
    napisane jest, ze wspolmalzonkowi osoby bezrobotnej prawo do takiego urlopu
    przysluguje.
    Pamietam, ze takie watki juz byly (nawet z podaniem konkretnej strony urzedu
    na ktorej byla takowa wykladnia prawna), ale niestety "googlowanie" nic nie
    dalo.
    Bardzo prosze pomozcie mi wyjasnic ta sprawe, ale wraz z jakims oparciem
    prawnym bo inaczej nic nie wykombinuje.

    Z gory dzieki wszystkim grupowiczom za pomoc.

    Pozdrawiam

    Ender

  • 2. Data: 2004-05-04 08:00:37
    Temat: Re: Prosze o pomoc - Opieka nad dzieckiem
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Ender" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Bardzo prosze pomozcie mi wyjasnic ta sprawe, ale wraz z jakims oparciem
    > prawnym bo inaczej nic nie wykombinuje.
    >
    > Z gory dzieki wszystkim grupowiczom za pomoc.
    http://prawopracy.fr.pl/10.php
    http://prawopracy.fr.pl/forum.php?wat=28&rodzaj=arty
    kuly

    Na logike - urlop na opieke nad dzieckiem przez jednego z rodzicow nie jest
    do wykorzystania obowiazkowo i przymusowo.
    Jesli wspolmalzonek niepracujacy moze podolac takiej opiece, to nie ma co
    naciagac pracodawcy na koszty (on za to placi). Natomiast jesli sa sytuacje,
    gdy faktycznie Twoja opieka jest bardziej wskazana niz zony (np dlugi
    meczacy wyjazd do specjalisty w innej miejscowosci polaczony z dzwiganiem
    wozka toreb itp, lub np. zona zbyt emocjonalnie podchodzi do jakis spraw i
    nie jest w stanie ich poprawnie zalatwic)
    Pamietaj, ze urlop lub zwolnienie na dziecko jest twoim prawem - ale nie
    obowiazkiem do wykorzystywania - warto ten urlop sobie zastrzec ale nie ma
    obowiazku tego wykorzystywac.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    > Ender
    >
    > --

    ---

  • 3. Data: 2004-05-04 08:28:57
    Od: "Ender" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obowiazkiem do wykorzystywania - warto ten urlop sobie zastrzec ale nie ma

    Wlasnie chodzilo mi o takie sytuacje, tym bardziej, ze juz dwukrotnie ja
    mialem kiedy bylem jeszcze na stazu i nie wiedzialem jak rozwiazac
    sytuacje - bo nie moglem dostac ani jednego dnia wolnego.
    Corka byla w szpitalu i trzeba bylo przy niej 24 godziny na dobe byc. Zona
    juz nie wytrzymywala fizycznie, a nikt na dziecko nie mogl wziac
    chorobowego, bo w leczeniu zamknietym nie przysluguje.
    A druga sytuacja to gdy zona lezala w lozku i nie mogla sie ruszyc (duze
    klopoty z kregoslupem) a ja nie moglem wziac wolnego ani na nia ani w tym
    czasie aby zaopiekowac sie 1,5 letnia corka.
    Nadmieniam, ze mamy taka sytuacje, ze na pomoc rodzicow ani tesciow nie
    mozemy liczyc.

    Pozdrawiam

    Ender

  • 4. Data: 2004-05-04 13:26:51
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > czasie aby zaopiekowac sie 1,5 letnia corka.
    > Nadmieniam, ze mamy taka sytuacje, ze na pomoc rodzicow ani tesciow nie
    ]
    No coz, ja w takiej sytuacji kiedys, gdy jeszcze ojciec nie mial mozliwosci
    otrzymania zwolnienia na chore dziecko dostalem zwolnienie wlasnie na opieke
    naz zona - lekarz byl zyciowy i wiedzial, ze w sytuacji gdy zona jest chora
    zakaznie to nie jest w stanie zajac sie lekko przeziebionym niemowleciem (a
    wlasciwie to i zdrowym tez nie powinna),. Teraz na szczescie rowniez ojciec
    moze otrzymac zwolnienie lekarskei na opieke nad dzieckiem.

    pzdr
    Krzysztof

    > Pozdrawiam
    >
    > Ender

    ---

  • 5. Data: 2004-05-04 19:45:25
    Od: "M&M" <ainom@buziaczek_nospam.pl>

    hi!

> [...]
    > prawnym bo inaczej nic nie wykombinuje.
    >
    > Z gory dzieki wszystkim grupowiczom za pomoc.

    Az mnie krew zalala....-co za CMOKI pracuja w tych kadrach- kompletne
    nieudaczniki zamiast pomagac rzucaja klody po nogi...
    Ale niestety Kodeks Pracy art. 188 bylby Ok! -gdyby nie bylo mowy ze oboje
    rodzice musza byc zatrudnieni :-(

    M&M

  • 6. Data: 2004-05-05 06:03:43
    Od: "Ender" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M&M" <ainom@buziaczek_nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nieudaczniki zamiast pomagac rzucaja klody po nogi...
    > Ale niestety Kodeks Pracy art. 188 bylby Ok! -gdyby nie bylo mowy ze

    Hmm, przeczytalem art. 188 kilka razy i nie widze tam ani slowa na temat, ze
    oboje rodzice musza byc zatrudnieni.
    Natomiast znalazlem te strone o ktorej wczesniej wspominalem. Mam nadzieje,
    ze oparcie sie o te informacje (Pochodza z Okregowego Inspektoratu Pracy w
    Gdansku) przydadza sie zarowno mnie, jak i komus kto ma podobny problem.
    Strona juz byla podawana, ale pozwole sobie przytoczyc ja jeszcze raz:
    http://www.gdansk.oip.pl/35.html

    Pozdrawiam

    Ender