PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramowanie wspolbiezne i rozproszone - UNIX › Re: Programowanie wspolbiezne i rozproszone - UNIX mocno juz OOT i NTG
  • Data: 2002-04-16 18:36:09
    Temat: Re: Programowanie wspolbiezne i rozproszone - UNIX mocno juz OOT i NTG
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jacek Doma?ski" <j...@p...com> wrote in message
    news:KbZu8.23074$vp.198323@news.chello.at...

    > U?ytkownik "Efro" <w...@w...edu.pl> napisa? w wiadomo?ci
    [ciach]
    > Programowanie wspolbiezne ma sens w systemach czasu rzeczywistego na
    > mikrokontrolerach, ktore przy malej mocy obliczeniowej musza sie wyrobic z
    > obsluga wielu zadan - zwlaszcza tych krytycznych czasowo. Nie mozna sobie

    Niekoniecznie - co wiecej raczej bym tych technik w malych systemach czasu
    rzeczywistego niestosowal. W duzych musialbym sie zastanowic bo sie z takimi
    nie spotkalem. Rownolegle wykonywane procesy tak ale nie wspolbieznie.
    Rozproszenie niektorych systemow RTOS jez oczywiste ale znow wykonywane
    procedury sa w maly stopniu wspolbiezne logicznie.

    Mysle ze pytanie dotyczylo raczej budowy systemow obliczeniowych lub
    bazodanowych posadowionych na klastrach lub niezaleznych maszynach
    Unixowych. To jest naprawde fascynujaca "zabawa" w jaki sposob dynamicznie
    dzielic i synchronizowac zadania.

    Ja sie teraz juz tylko slizgam po temacie, ale kiedys jakies (5-6 lat temu)
    probowalem budowac taki system na uczelni - male zainteresowanie mojego
    szefa i wrodzone lenistwo osobiste - wsyd sie przyznac odpuscilem sobie.

    Pozdr.
    Beny