PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramisci - mit wysokich zarobkow? ;-) › Re: Programisci - mit wysokich zarobkow? ;-)
    From: "wm" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Programisci - mit wysokich zarobkow? ;-)
    Date: Mon, 2 Jun 2003 11:19:12 +0200

    > "Wiekszosc moich znajomych dostaje okolo 2000zl brutto".
    > Mowie: "moze to dlatego ze to Katowice?" On mi na to,
    > ze nie. Byl na kilkunastu rozmowach i tylko w jednej firmie
    > moglby zarobic powyzej 3 tysiecy brutto, i to w warszawie. Programistow
    jest
    > ponoc na peczki a pracy niewiele.
    >
    > Ale, patrzac na oferty pracy... chyba sciemnia. Jak to jest?

    Zacznijmy od definicji słowa "programista"
    1) osoba implementująca projekt wykonany przez projektanta (osoby te
    występują w większych firmach).
    2) osoba projektująca i wykonująca.

    ad 1) takich osób jest bardzo dużo. Znają co prawda język(i) programowania,
    ale projektować aplikacji najczęściej nie potrafią. A jak już zaprojektują
    to się włos na głowie jeży. Te osoby również najczęściej przechwalają się
    uczelnią którą skończyły (znam to z autopsji). Takie osoby faktycznie nie
    powinny zarabiać więcej jak 2500-3000 bo nic twórczego nie wnoszą.

    ad 2) osoby twórcze, które poza klepaniem kodu mają szerszą wiedzę
    (merytoryczną) , umieją rozmawiać z klientem, analizować jego potrzeby,
    zaprojektować aplikację przyjazną dla użytkownika i ładną wizualnie (często
    element ten jest niedoceniany). I właśnie taka osoba jest prawdziwym
    programistą. Tutaj zarobki powinny się kształtować od 6000 w górę.

    Prawdopodobnie osoby, które się do ciebie zgłaszały można zaliczyć do
    pierwszej grupy.
    A co do ilości pracy to jest jej bardzo dużo, a zleceń można szukać nie
    tylko w Polsce ale także zagranicą.

    wm