PracaGrupypl.praca.dyskusjePracodawca Chce Mnie Oszukać! Help... › Re: Pracodawca Chce Mnie Oszukać! Help...
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracodawca Chce Mnie Oszukać! Help...
    Date: Wed, 6 Dec 2006 12:11:04 +0100

    W wiadomości news:45765C87.6FACB967@interia.pl MarcinF <m...@i...pl>
    pisze:

    > nie pamietam w tej chwili nazwy rozporzadzenia ktore o tym mowi,
    > ale pracownik jest zobowiazany do zwrotu kosztow szkolen kiedy albo
    > wypowie umowe albo zostaje zwolniony dyscyplinarnie, oba przypadki
    > dotycza okresu do 3 lat od zakonczenia szkolenia
    Jest to rozporządzenie w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji
    zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych.
    Pracownik zwraca koszty szkolenia w wymienionych przypadkach pod warunkiem,
    że pracodawca o taki zwrot wnioskuje.
    Rozporządzenie wymienia również sytuacje, w których pracownik nie musi
    zwracać kosztów szkolenia. Nie ma wśród nich sytuacji, kiedy stosunek pracy
    rozwiązuje się z upływem okresu na jaki został zawarty.
    Jednak w przedmiotowej sprawie pracodawca zawierając umowę dotyczącą
    szkolenia z 3-letnią karencją wiedział, iż stosunek pracy będzie wcześniej
    rozwiązany.

    Jotte